onsdag 30 november 2016

پاپ فرانسیس از دانشمندان جهان خواست تا فکری جدی برای نجات زمین کنند

پاپ فرانسیس از دانشمندان جهان خواست تا فکری جدی برای نجات زمین کنند

پاپ فرانسیس در این دیدار از دانشمندان جهان خواست تا جدا از گرایشات سیاسی، اقتصادی و راهبردی، تلاشهای جدی برای نجات جهان نمایند
papa_stiven
به گزارش«محبت نیوز» پاپ فرانسیس رهبر کاتولیکهای جهان در گردهمایی شماری از شناخته شده ترین دانشمندان دنیا در کاخ Apostolic Palace واتیکان از آنها خواست تا با تکیه بر روشها و یافته های نوین علمی اقدامات جدی برای توسعه پایدار جوامع انسانی و حفظ محیط زیست زمین انجام دهند.
وی خطاب به این دانشمندان و محققان سراسر جهان گفت: «این وظیفه دانشمندان است که جدا از گرایشات سیاسی، اقتصادی و راهبردی، تلاشهای جدی برای ارایه روشی مؤثر جهت مقابله با تغییرات جوی و پیامدهای ناگوار اجتماعی آن به کار بندند».
پاپ فرانسیس همچنین از رهبران سیاسی سراسر جهان خواست تا ارتباط به مراتب قوی تری با جوامع علمی برقرار کنند که با توجه به یافته ها و پیشنهادات آنها، قوانین مؤثری جهت نجات زمین به کار گرفته و همزمان ارتباطات خود را در این زمینه تقویت کنند.
در همین حال رویترز در گزارشی نوشت: «آنچه که پاپ فرانسیس به عنوان یک درخواست جدی نسبت به رهبران کشورهای جهان مطرح کرد، در واقع پیامی بوده که هدف اصلی آن “دونالد ترامپ” رئیس جمهور برگزیده آمریکاست چراکه ترامپ تهدید کرده که آمریکا را از توافقنامه تاریخی پاریس خارج خواهد کرد.»
در میان دانشمندانی که در این جمع حضور داشتند “استفن هاوکینگ” از جمله افراد سرشناس بود. پاپ درحضور این فیزیکدان برجسته سخنرانی تاثیر گذاری درخصوص لزوم به کارگیری اقدامات جدی جهت نجات زمین ارایه کرد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar