fredag 18 november 2016

متقاضیان پناهندگی به اسرائیل رو به افزایش اند

متقاضیان پناهندگی به اسرائیل رو به افزایش اند

دولت اسرائیل امکانات بسیار خوبی در اختیار افراد یهودی که از سایر نقاط جهان به این کشور مهاجرت کنند قرار میدهد
israel_ref
به گزارش«محبت نیوز» بر اساس آمارهای منتشره ۳۰۷۰ شهروند گرجستانی در اسرائیل متقاضی پناهندگی شده اند.
گفته می شود رشد روند تقاضای پناهندگی گرجستانی ها از زمانی افزایش پیدا کرده است که شهروندان گرجستان بدون ویزا به اسرائیل مسافرت می کنند.
نشریه «هاآرتص» گزارش داده است در اسرائیل، وزارت کشور از وزارت دادگستری خواسته است تا مقررات جدیدی را تائید نماید که مطابق آن درخواست پناهندگی شهروندان اوکراین و گرجستان می تواند با فوریت رد شود.
همین منبع گزارش میدهد که در سال ۲۰۱۳ جمعیت پناهجویان گرجستانی و اوکراینی در اسرائیل تنها ۵ نفر بود.
گفتنی است دولت اسرائیل امکانات بسیار خوبی در اختیار افراد یهودی که از سایر نقاط جهان به این کشور مهاجرت کنند قرار میدهد. اما بجز در موارد استثنایی دولت اسرائیل تمایلی به اعطای پناهندگی و شهروندی ( گذرنامه اسراییلی ) به غیر یهودی ها ندارد.
شایان ذکر است که UNHCR در کشور اسرائیل و در شهر تل آویو دارای شعبه است و کسانی که موفق شوند وارد خاک اسرائیل شده و خود را به مقامات پلیس اسرائیل یا دفتر UNHCR معرفی کنند با پیگیری پروسه تشکیل پرونده پناهندگی, مشابه آنچه در کشور ترکیه انجام میشود می توانند در صورت کسب قبولی پس از مدتی عازم کشور سوم تعیین شده شان  گردند .
پیش از این سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل در مورد شرایط پناهجویان گفته بود که اسرائیل با وضعیت امنیتی دشواری مواجه است و اجازه ورود به پناهجویانی که انگیزه آنان مشخص نیست می‌تواند وضعیت این کشور را پیچیده‌تر کند. وی همچنین افزود که اسرائیل یک کشور یهودی است و مایل نیست که هویت خود را از دست بدهد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar