onsdag 23 november 2016

شیعیان افغان و پاکستانی تحت فرمانِ ایران در سوریه کشته می شوند

شیعیان افغان و پاکستانی تحت فرمانِ ایران در سوریه کشته می شوند

طبق گزارش دیدبان حقوق بشر، ایران برای جلب موافقت افغانها نه تنها به مشوق‌هایی متوسل شده، بلکه در مواردی نیز از “تهدید” استفاده کرده است.
19020269_303
به گزارش«محبت نیوز» به گفته رئیس بنیاد شهید ایران تاکنون بیش از ۲۱۰ هزار نفر در راه انقلاب اسلامی ایران کشته شده اند، که در این بین شمار افرادی که ایران به جنگ سوریه فرستاده از مرز هزار نفر فراتر رفته است. او کشته‌‌شدگان را “شهدای مدافع حرم” نامیده و گفته است که ما مدیون همه این‌ها هستیم.
هنوز شمار دقیق نیروهایی که ایران به جنگ سوریه فرستاده است روشن نیست. این احتمال وجود دارد که عده آن‌ها بسیار بیشتر از آماری باشد که در رسانه‌های رسمی ایران منتشر می‌شوند.
مقامات جمهوری اسلامی بارها ادعا کرده‌اند که تنها مشاوران نظامی ایران در سوریه حضور دارند نه نیروهای رزمی اما آمار کشته شدگان ایرانی حکایت از حقیقت دیگری دارد.
بنا به گزارش های موجود شمار کشته شدگان نیروهای نظامی ایرانی در سوریه روندی افزایشی داشته چرا که مقامهای ایرانی حدود چهار ماه پیش آمار کشته شدگان ایران در سوریه را چهارصد نفر اعلام کردند.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک است، روز جمعه (۲۹ ژانویه / ۹ بهمن) طی گزارشی عنوان نموده بود که ایران هزاران تن از مهاجران و آوارگان افغان را به منظور شرکت در جنگ به سوریه می‌فرستد. طبق این گزارش ایران برای جلب موافقت آنان نه تنها به مشوق‌هایی متوسل شده، بلکه در مواردی نیز از “تهدید” استفاده کرده است.
خبرگزاری آلمان شمار افغان‌هایی که در ایران به سر می‌برند را سه میلیون نفر برآورد کرده و یادآور شده که احتمالن یک میلیون نفر از آن‌ها بطور غیرقانونی در ایران هستند.
پیتر بوکرت، مسئول کمک‌های اضطراری سازمان دیده‌بان حقوق بشر گفته است: «آنگونه که شماری از آوارگان و مهاجران شرح داده‌اند، ایران آن‌ها را تهدید کرده که در صورت مخالفت‌شان با رفتن به سوریه به افغانستان بازگردانده خواهند شد.»
در ویدئو‌های منتشر شده از اسرای افغانی در سوریه آن‌ها گفته‌اند که در ایران بیکار بوده‌اند و برای شرکت در جنگ ۲۰۰ دلار در ماه حقوق می‌گیرند!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar