måndag 28 november 2016

فیلمِ مدعی اسکار ۲۰۱۷ در واتیکان اکران می گردد

فیلمِ مدعی اسکار ۲۰۱۷ در واتیکان اکران می گردد

وقایع داستان این فیلم قرن هفدهم میلادی روی می‌دهد و درباره دو مبشر مسیحی است که در تعقیب شبانشان به ژاپن سفر می‌کنند.
Sailens_mohbtnews
به گزارش«محبت نیوز» تازه‌ترین فیلم اسکورسیزی که مدعی کسب جایزه در اسکار ۲۰۱۷ به شمار می‌رود، در مرکز کلیسای کاتولیک، شهر واتیکان اکران جهانی خود را خواهد داشت. روز سه‌شنبه مارتین اسکورسیزی با ۴۰۰ کشیش به تماشای این فیلم که داستانی درباره مبلغان مسیحی قرن هفدهم است، می‌نشیند. او ۲۷ سال را صرف ساخت «سکوت»، فیلمی که ساخت آن را یک «تعلق خاطر» توصیف می‌کند، کرده است.
به نوشته اعتماد، در مراسمی که در موسسه اسقفی شرقی برای مسیحیان برگزار می‌شود خبری از فرش قرمز و زرق‌وبرق‌های آن نیست؛ همچنین پاپ فرانسیس حضور نخواهد داشت اما اسکورسیزی با ۴۰۰ کشیش و مهمانانش به تماشای این فیلم ۱۵۹ دقیقه‌ای خواهند نشست. انتظار می‌رود این کارگردان ملاقاتی شخصی با پاپ داشته باشد.
فیلم «سکوت» براساس رمانی به همین نام اثر نویسنده ژاپنی «شوساکو اندو» است که در سال ۱۹۶۶ منتشر شد. وقایع داستان در قرن هفدهم میلادی روی می‌دهد و درباره دو مبشر مسیحی اهل کشور پرتغال با بازی آندرو گارفیلد و آدام درایور است که در تعقیب شبانشان، پدر فریرا به ژاپن سفر می‌کنند.
در آن زمان مسیحیت در ژاپن ممنوع بود و افرادی که مبشرمسیحیت بودند شکنجه شده و مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند. فریرا، با بازی لیام نسون، وقتی با این موقعیت مواجه می‌شود، از طریق آیینی به نام «فومی» مسیحیت را انکار می‌کند…
تریلر دو دقیقه‌ای «سکوت» که چند روز گذشته منتشر شد، نشان‌دهنده فیلمی پر از اضطراب و خشونت است. اما این فیلم یکی از مدعیان اصلی نامزدی در اسکار هشتادونهم به شمار می‌رود؛ افتخاری که بارها نصیب اسکورسیزی شده است اما فقط یک بار و آن هم برای فیلم «رفتگان» توانست این جایزه را از آن خود کند.
اسکورسیزی رمان اندو را سال ۱۹۸۹ خواند یعنی یک سال پس از ساخت «وسوسه مسیح» که بحث و جنجال‌هایی را راه انداخت. گرچه نسخه ژاپنی این فیلم سال ۱۹۷۱ ساخته شد اما اندو آن را اقتباسی بی‌مایه دانست. از طرفی اسکورسیزی مصمم بود اقتباس سینمایی رمان «سکوت» را روی پرده ببرد اما این پروژه بارها با مشکلات و وقفه‌هایی روبه‌رو شد. در نهایت فیلمبرداری «سکوت» سال گذشته در تایوان کلید خورد.
سه سال پیش اسکورسیزی در مصاحبه با مجله آنلاین ددلاین گفته بود پیگیری ساخت این فیلم برآمده از یک تعلق خاطر است. او در این مصاحبه گفته بود: «جوان که بودم مسیحیت کاتولیک زندگی‌ام را احاطه کرده بود، وقتی سن‌تان بالاتر می‌رود، ایده‌هایی می‌آیند و می‌روند. پرسش‌هایی در ذهن‌تان شکل می‌گیرد، جواب‌هایی دارید اما با فقدان جواب روبه‌رو هستید و پرسش‌ها همچنان بیشتر و بیشتر می‌شوند و همین موضوع بود که من را به خود جذب کرد… به همین خاطر است که به داستان “سکوت” علاقه‌مند شده‌ام. این داستان یک تعلق خاطر است، باید آن را می‌ساختم و حالا وقتش است. داستان واقعیِ قوی و خارق‌العاده است، به نوعی یک فیلم وحشتناک است اما با پرسش‌های مذهبی سروکار دارد.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar