torsdag 24 november 2016

عمل پیوند سر انسان یک گام به واقعیت نزدیکتر شد

عمل پیوند سر انسان یک گام به واقعیت نزدیکتر شد

جراح مغز و اعصاب ایتالیایی با رونمایی از یک سیتم واقعیت مجازی که بیماران را برای زندگی در یک بدن جدید آماده می‌کند، یک گام به هدف خود برای انجام عمل پیوند سر انسان نزدیک شد.
پروفسور سرجیو کاناویرو
به گزارش محبت نیوز» پروفسور سرجیو کاناویرو می‌خواهد اولین عمل پیوند سر را در سال آینده انجام دهد تا به بیماران که دچار از کارافتادگی گردن به پایین هستند، شانس دوباره‌ای برای راه رفتن بدهد.
سرجیو کاناویرو می‌گوید نقطه عطف دیگری را در تلاش خود برای انجام اولین عمل پیوند سر انسان در سال آینده، پشت سر گذاشته است.
به نقل از العربیه، یک مرد روس به نام “والری اسپیریدونوف” که دچار اختلالات ژنتیکی عضلانی است، داوطلب شده که این عمل روی او انجام شود. لیکن نهادن سر یک فرد روی بدن فرد دیگری می‌تواند به “واکنش‌های روانی پیش‌بینی‌ نشده” منجر شود و به همین دلیل یک شرکت آمریکایی “اینونتوم” که در زمینه تکنولوژی‌های مهندسی زیست فعالیت می‌کند یک دنیای واقعیت مجازی ساخته که گفته می‌شود می‌تواند به آموزش بیمارانی مانند آقای اسپیریدونوف کمک کند.
“الکساندر پاولویچ” مدیر اجرایی شرکت اینونتوم گفت: این سیستم واقعیت مجازی می‌تواند پیش از عمل جراحی، مانع واکنش‌های پیش‌بینی‌نشده شود.
او افزود: ما در حال ترکیب آخرین پیشرفت‌های واقعیت مجازی هستیم تا اولین پروتکل برای آماده‌سازی بیماری برای آزادی اندام بیمار، پس از عملیات انتقال را توسعه دهیم.

پروفسور کاناویرو جمعه گذشته کنفرانسی در کالج سلطنتی پزشکی و جراحی در گلاسکو شرح داد: آماده‌سازی بیمار، بهترین راه ممکن برای روبرو کردن او با یک جهان جدید که در آن جسم جدیدی داشته و می‌تواند مجددا راه برود، است.
والری اسپیریدونوف نیز گفته بود، مشارکت دادن بیماران در سیر درمان، در یادگیری سریع و کارآمد آنها “بسیار مهم” است.
پروفسور کاناویرو همچنین از تیغ جراحی که در این عمل استفاده خواهد کرد، رونمایی کرد. این تیغ که به شکل اختصاصی ساخته شده، می‌تواند برشی در به اندازه یک میکرومتر (یک میلیونوم متر) ایجاد کند و این به جراح کمک می‌کند، نخاع را به شکل مطلوب برش دهد.
او گفت: این تیغ که توسط یک پروفسور آمریکایی ساخته شده، می‌تواند در حین برش، کمترین تاثیر را روی اعصاب داشته باشد.
او در گفتگو با شبکه “اسکای‌نیوز” ضمن اشاره به تلاشش برای جهانی کردن این عمل جراحی، افزود: آسیا در حال تکان خوردن است و در ماه‌های آینده، خبرهای جدیدی منتشر خواهد شد. بریتانیا نیز برای انجام این عمل به خوبی آماده شده است.
کاناویرو نشان داد، اندکی نگران منتقدانش است. برخی از آنها، عمل او را “جراحی فرانکشتاین” توصیف کرده‌اند.
او خطاب به منقدانش می‌گوید: بروید و هنگامی که دچار اختلال ژنتیکی در سطح اسپیریدونوف شدید، بیایید به من بگویید. این جواب من به منتقدان است.
در ماه ژانویه کاناویرو به همراه محققانی از چین، عمل جراحی پیوند سر و پیوند رگ‌های خونی، روی یک میمون را انجام داد تا نشان دهد، بیمار می‌تواند بدون آسیب‌های مغزی زنده بماند. میمون تنها ۲۰ ساعت پس از عمل زنده ماند، زیرا که تیم جراحی، نخاع او را پیوند نزده بود و این یعنی اینکه میمون فلج می‌ماند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar