söndag 20 november 2016

سیاست نادرست پناهجویی در آلمان مورد انتقاد دبیرکل عفو بین‌الملل قرار گرفت

سیاست نادرست پناهجویی در آلمان مورد انتقاد دبیرکل عفو بین‌الملل قرار گرفت

اتحادیه‌ی اروپا، به‌جای کمک و پناه‌دادن به آوارگان و رانده‌شدگان، سیاست کنترل روند مهاجرت، جداسازی و اخراج آنان را در پیش گرفته است
amensty
به گزارش«محبت نیوز» سازمان “عفو بین‌الملل” از سیاست پناهجوپذیری اتحادیه‌ی اروپا به شدت انتقاد کرد. “مارکوس بکو”، دبیرکل این نهاد در آلمان، می‌گوید که اتحادیه‌ی اروپا، به‌جای کمک و پناه‌دادن به آوارگان و رانده‌شدگان، سیاست کنترل روند مهاجرت، جداسازی و اخراج آنان را در پیش گرفته است.
این مقام مسئول در عفو بین الملل، طرح توماس دمزیر وزیر کشور آلمان را مورد انتقاد قرار داد و از دولت این کشور خواست در “برنامه‌های غیرمسئولانه‌ی” خود تجدید نظر کنند. توماس دمزیر چندی پیش پیشنهاد کرده بود، پناهجویانی که از غرق‌شدن در دریای مدیترانه نجات داده می‌شوند، بلافاصله به مراکز پذیرش پناهجو در آفریقای شمالی بازگردانده شوند.
به گفته رادیو آلمان، دبیرکل عفو بین‌الملل در آلمان هم‌چنین از سیاست این کشور مبنی بر ممنوعیت پیوستن افراد خانواده‌‌های پناهندگان سوری تا ۲ سال، انتقاد کرد و گفت که این تصمیم بدون توجه به “شرایط اسف‌بار” پناهجویان اتخاذ شده است.
او از مقامات آلمانی خواست که تقاضای این گروه از پناهجویان را با توجه به شرایط خاص هر یک از آنان و بر اساس مواد کنوانسیون ژنو مورد بررسی قرار دهند.
مارکوس بکو هم‌چنین تاکید کرد، پناهجویان زیر ۱۸ سالی که بدون همراه به آلمان وارد می‌شوند، باید بتوانند ابتدا با حقوق قانونی خود آشنا شوند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar