söndag 27 november 2016

سکولاریسم در ترکیه، خودکامگی های شریعت گرایانه “اردوغان” را بر نمی تابد

سکولاریسم در ترکیه، خودکامگی های شریعت گرایانه “اردوغان” را بر نمی تابد

تظاهرات هزاران نفر در استانبول در روز جهانی منع خشونت علیه زنان (۲۵ نوامبر ۲۰۱۶) برگزار شد
ترکیه
به گزارش«محبت نیوز» کارنامه دولت اسلامگرای “رجب طیب اردوغان” در ترکیه هر روزه دارای حواشی گسترده تری می شود  و موج وسیع مخالفتها با حاکمیت حزب “عدالت و توسعه” به رهبری اردوغان در سطح جامعه ترکیه نمایان می گردد.
در تازه ترین اعتراضات گسترده به سیاستهای غلط و تبعیض های جنسیتی که با چاشنی شریعت اسلامی در ترکیه اجرا می شود، تظاهراتی به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان در استانبول برگزار شد که هزاران نفر مخالفت خود را با خشونت علیه زنان به نمایش گذاشتند. این شهر پیش‌تر شاهد تظاهراتی گسترده‌ای بود که دولت اسلامگرای اردوغان را در وضع قوانین غیر متمدنانه ناچار به عقب‌نشینی نمود.
به نقل از رادیو آلمان، زنان ترکیه پیش‌تر علیه یک طرح قانونی به‌پا خاسته بودند که که از سوی حزب حاکم “عدالت و توسعه” ارائه شده بود و باعث لغو مجازات برخی متجاوزان به دختران نابالغ ‌می‌‌شد. تظاهرات گسترده مخالفان این طرح باعث شد که حکومت عقب‌نشینی و این طرح را دوباره بررسی کند.
شرکت‌کنندگان مشاهدات خود را در شبکه اجتماعی توئیتر با استفاده از هشتگ #herHALdedireniyoruz که به معنی “تحت هر شرایطی مقاومت می‌کنیم” است به اشتراک گذاشتند.
در ایران برگزاری مراسم روز جهانی مبارزه علیه خشونت بر زنان با تنگناها و فشارهای حکومتی مواجه است. به همین دلیل فعالان حقوق بشر برای گرامی‌داشت این روز به اینترنت پناه بردند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar