onsdag 18 mars 2015

دیودونه، کمدین جنجالی در ارتباط با اتهام "پذیرش تروریسم" مجرم شناخته شد

دیودونه، کمدین جنجالی در ارتباط با اتهام "پذیرش تروریسم" مجرم شناخته شد

  • 3 ساعت پیش
دیودونه پیش از این نیز با اتهام‌های مشابه روبرو شده است
دیودونه، کمدین جنجالی فرانسوی، در ارتباط با اتهام "پذیرش تروریسم" مجرم شناخته شد.
او در ژانویه امسال، چند روز پس از تیراندازی های پاریس که منجر به کشته شدن ۱۷ نفر شد، در فیسبوکش با شعار "من شارلی هستم" شوخی کرده و گفته بود: "من شارلی کولیبالی هستم."
امدی کولیبالی یکی از سه مهاجم و از عوامل گروگانگیری در فروشگاه یهودیان بود. او یک پلیس زن را نزدیک یک مدرسه یهودی و چهار نفر دیگر را در یک فروشگاه یهودیان در پاریس کشته بود.
دادگاه فرانسه او را محکوم به دو ماه حبس تعلیقی کرده است.
پس از حمله به دفتر مجله شارلی ابدو مردم فرانسه و شمار زیادی از مردم کشورهای دیگر با روزنامه‌نگاران و کاریکاتوریست‌های آن همدردی کردند و با شعار "من شارلی هستم" همبستگی خود با آنها را نشان دادند.
دیودونه به دادگاه گفته است که او این حمله ها را "بدون هیچ گونه ابهامی" محکوم می‌کند. او گفته آنچه در فیسبوک نوشته بود،‌ به این هدف بوده که نشان دهد بارها احساس کرده با خود او هم جوری رفتار شده که انگار تروریست است.
دیودونه ممکن بود به هفت سال زندان و جریمه ای تا سقف ۱۰۶ هزار دلار محکوم شود.
وزارت دادگستری فرانسه پس از حمله های پاریس به دستگاه‌های قضایی و امنیتی در فرانسه دستور داده است که با "نفرت‌پراکنی، یهودستیزی و ستایش تروریسم" برخورد سختگیرانه‌ای کنند.
در همین ارتباط در روزهای پس از حمله های پاریس ۵۴ نفر از جمله دیودونه با این اتهامات بازداشت شده‌اند.
دیودونه پیشتر نیز در دادگاه‌ به نژادپرستی و یهودستیزی محکوم شده بود.
او از جمله درباره اتاق‌های گاز اردوگاه‌های نازی در دوره هولوکاست شوخی کرده بود و متهم شده بود که قربانیان و نجات‌یافتگان هولوکاست را به ریشخند گرفته است.
دیودونه تاکنون دست کم دو بار به ایران سفر کرده و هر بار با محمود احمدی‌نژاد دیدار کرده است. او بعد از اولین سفرش به ایران در سال ۸۸ گفت که کمک مالی مهمی از دولت ایران گرفته است؛ "به قدری که می‌توان با آن دو فیلم هالیوودی ساخت." ماه بهمن امسال هم رسانه های ایران از سفر "بی سر و صدای" دیودونه به ایران و اهدای هدیه ای به محمود احمدی نژاد خبر دادند.

مطالب مرتبط

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar