lördag 14 mars 2015

اعتراض همسر عباس یزدانپناه به هاشمی رفسنجانی

اعتراض همسر عباس یزدانپناه به هاشمی رفسنجانی

خودنویس: همسر عباس یزدانپناه یزدی، با اعتراض نسبت به حرف‌های هاشمی رفسنجانی در گفتگو با شرق نوشت: «آقاى هاشمى رفسنجانى به شما بعنوان پدر امید داشتم. چه آسوده و با وجدان جرم را از مهدى به عباس واگذار کردید.»

آتنا یزدی، همسر شریک و مباشر مهدی هاشمی روز گذشته در فیس‌بوک خود، نسبت به پاسخ هاشمی رفسنجانی به سوالی در باره پرونده پسرش، واکنش نشان داد. رفسنجانی در پاسخ به خبرنگار روزنامه شرق گفت: «چون دادگاه علنی نیست، نمی‌توانم حرف‌های آنجا را بزنم. ولی ماحصلی که به من اطلاع داده شده، این است که اینها بدون هیچ دلیلی تعداد زیادی اتهام درست کرده بودند. مثلاً همین قضیه استات‌اویل قبلا سه‌بار مطرح شده بود و هر سه‌بار گفتند که هیچ ردی از مهدی هاشمی در آن نیست و هیچ اسمی از مهدی هاشمی در قراردادی که عباس یزدان‌پناه بست، دیده نمی‌شود.»
 
خانم یزدی در فیس‌بوک خود نوشت:‌ «آقاى هاشمى رفسنجانى به شما بعنوان پدر امید داشتم. چه آسوده و با وجدان جرم را از مهدى به عباس واگذار کردید. امروز نه تنها آتنا را، بلکه فرزندان ایران را نا امید کردید!»
 
عباس یزدانپناه یزدی، همکلاسی، دوست نزدیک، مباشر و شریک مهدی هاشمی بنا به گفته پلیس امارات، سال ۲۰۱۳ ربوده شد و بنا به اطلاعات منتشر شده، جان باخته است. در سال ۲۰۰۳، نام عباس یزدی به واسطه دریافت بیش از ۵ میلیون دلار از استات‌اویل برای فرزند هاشمی از طریق شرکت هورتون، در رسانه‌های نروژ و انگلستان مطرح شد.  بعدها دادستانی فرانسه، او را همراه با بیژن دادفر به پول‌شویی و انتقال بیش از ۶۰ میلیون دلار از شرکت توتال به مهدی هاشمی متهم کرد.
 
عباس یزدانپناه همچنین به عنوان رابط مهدی هاشمی با شرکت کرسنت شناخته می‌شود. او دو سال پیش به عنوان شاهد شرکت کرسنت در دعوای حقوقی با وزارت نفت ایران، مقابل دوربین ویدیویی دیوان داوری لاهه قرار گرفت و شهادت داد. بنا به گفته منابع مختلف، مهدی هاشمی قرار بود بر اساس قراردادی بلند مدت، سالانه از شرکت کرسنت، کمیسیون دریافت کند. هم اکنون سیامک نمازی، از مدیران سابق شرکت آتیه بهار، مدیر استراتژی شرکت کرسنت شده است.
 
خانواده هاشمی رفسنجانی تا سال‌ها هر گونه رابطه مهدی هاشمی و عباس یزدانپناه را کتمان می‌کردند. سال پیش اما، وحید ابوالمعالی، یکی از وکیلان مهدی هاشمی در فیس‌بوک خود، عباس یزدانپناه یزدی را «دوست و رازدار همیشگی مهدی» خواند.
 
خانم آتنا یزدی، وقتی که هااشمی رفسنجانی فرزند خود را مبرا از ارتکاب خطا معرفی کرده و مسوولیت عقد قرارداد کرسنت را بر عهده عباس یزدانپناه گذاشته، شِکوِه‌ی خود از هاشمی رفسنجانی و مهدی هاشمی را علنی کرده است. او در کامنت‌های فیس‌بوک خود تاکید کرده است که عباس، جان خود را بر سر دوستی با مهدی هاشمی گذاشته است: «مگر نه اینکه عباس جان فدا کرد در قبال دوستى!!!»
او همچنین مهدی هاشمی را به بی‌وجدانی در قبال دوست خود متهم کرده است: «مهدى جان نمی‌دانم چه ترسى ست ؟ یا چه داستانى! فقط می‌دونم که دلم به اندازه دنیا گرفته و از بى‌وجدانى و بى‌خیالى در قبال دوست همیشه دوست در عجبم!»
 
پس از ناپدید شدن عباس یزدانپناه یزدی، همسرش، علت را ارتباط و دوستی عباس با مهدی هاشمی خواند. با توجه به مجموعه اطلاعات آقای یزدی از معاملات نفتی و روابط مالی مهدی هاشمی، و نیز تفحص سازمان بازرسی کل کشور پس از گرفتن اطلاعات عباس یزدانپناه از اداره‌ی فسادهای کلان انگلستان، به نظر می‌رسد مساله‌ی آدم‌ربایی برای گرفتن اعتراف علیه مهدی هاشمی بوده باشد.
+21
رأی دهید
-6
 
0
 
0
 
0
 
قابل توجه کاربران محترم:
توجه کنید که درج رای مثبت به مطالب، به معنی تایید مطلب و یا علاقه به محتوای خبر نیست و طبعا درج رای منفی نیز به معنی عدم علاقه به محتوای خبر نخواهد بود. سیستم شمارش آرا کمک میکند تا مطالب مهمتر، به انتخاب کاربران سایت، از دیگر مطالب مجزا شده و در بخش مطالب داغ ظاهر گردند. ممکن است یک خبر ناگوار از ارزش خبری بالایی برخوردار بوده و صحیح تر آن است که کاربران به این خبر رای مثبت داده تا در بخش خبرهای داغ سایت در معرض دید بینندگان بیشتری قرار گیرد. بنابراین درج رای مثبت و یا منفی به معنای مهم بودن خبر و یا بی اهمیت بودن آن است.
به جمع دنبال‌کنندگان ایرانیان انگلستان در فیس‌بوک بپیوندید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar