måndag 2 mars 2015

۱۶ فرمانده پلیس در کابل برکنار شدند

۱۶ فرمانده پلیس در کابل برکنار شدند

  • 49 دقیقه پیش
آقای رحیمی بعد از افزایش ناامنی در این شهر فرماندهی پلیس کابل را به عهده گرفت
عبدالرحمن رحیمی، فرمانده پلیس کابل به بی‌بی‌سی گفت که براساس تصمیم وزارت امور داخله/ کشور و رئیس جمهوری افغانستان، فرماندهان پلیس ۱۶ حوزه و کندک‌/واحد پلیس پایتخت و فرماندهان پلیس شماری از ولسوالی‌های ولایت کابل برکنار و به جای آنان افراد جدیدی معرفی شده‌اند.
او افزود که هدف از این اقدام بهبود وضعیت امنیتی شهر کابل و کارکرد نیروهای پلیس بوده است.
به گفته آقای رحیمی برای هر پست فرماندهی پلیس حوزه‌ها، واحدها و ولسوالی‌های ولایت کابل چهار نفر نامزد بودند که برای انتخاب افراد جدید، بررسی کاملی از سوابق و توانایی‌های این افراد توسط یک کمیسیون انجام شده است.
او گفت این کمیسیون، صلاحیت این افراد را براساس اصولی از قبیل دست نداشتن در فساد اداری، تخصص، آموزش نظامی و سابقه‌کاری بررسی کرده است.
قبل از این فرمانده پلیس حوزه اول کابل یک ژنرال زن بود ولی آقای رحیمی گفت که در میان فرماندهان پلیس تازه انتخاب‌شده، هیج زنی حضور ندارد و فرمانده حوزه اول پلیس نیز به عنوان مدیر بخش جندر (برابری جنیستی) وزارت داخله منصوب خواهد شد.
بعد از آغاز به کار دولت وحدت ملی در افغانستان، کابل شاهد نا آرامی‌های زیادی بود و افزایش ناامنی‌ها در این شهر سبب استعفای ژنرال ظاهر ظاهر فرمانده سابق پلیس کابل از سمتش شد.
در آن زمان مقامات ارشد امنیتی افغانستان علت افزایش ناامنی‌های پایتخت را "فعالیت ۱۰۷ مرکز تروریستی در اطراف کابل و حضور ۱۰۳ گروه مسلح غیرقانونی در این شهر" عنوان کردند.
در یک ماه اخیر از میزان ناامنی‌ها در کابل کاسته شده و ساکنان این شهر کمتر شاهد حملات انتحاری و انفجاری بوده‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar