Rouhani-Meeting-june-1st-Mohsen-Rahmaniتقاطع: محسن رحمانی، جوان ۲۱ ساله‌ای که به جرم بالا بردن عکس میرحسین موسوی در میتینگ انتخاباتی حسن روحانی به هفت سال حبس محکوم شده، از بند ۸ زندان اوین به بیمارستان روان‌پزشکی “رازی” (امین‌آباد) منتقل شده است.
به نوشته‌ی وب‌سایت “کلمه”، مهدی خدابخشی، معاون دادستان تهران و دادیار ناظر بر زندان اوین دستور انتقال این دانشجوی زندانی به بیمارستان روانی را صادر و علت آن را “افسردگی” او اعلام کرده است.
این وب‌سایت به نقل از “زندانیان سیاسی سابق” اضافه کرده که «در سال‌های گذشته هم در مواردی، زندانیان برای مدتی به این بیمارستان منتقل شده بودند که در همه موارد، شرایط فجیع آنجا وضعیت روحی زندانیان را بد‌تر کرده بود».
محسن رحمانی، روز ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ و در جریان همایش انتخاباتی جوانان حامی حسن روحانی در “حسینیه جماران” تهران به همراه تعدادی دیگر از شرکت‌کنندگان در آن میتینگ بازداشت شد.
این دانشجوی رشته‌ی “تکنولوژی اطلاعات” (IT) بعد از تحمل ۵۰ روز حبس در بند ۲۰۹ زندان اوین که با ضرب و شتم او همراه بود، با قید وثیقه آزاد شد و بعدتر با حکم “مقیسه”، رییس شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ۷ سال زندان محکوم گردید.
مجموعه‌ اتهامات او در این دادگاه عبارت بودند از: «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق همکاری با شبکه ضد انقلاب، فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، اخلال در نظم عمومی با انجام حرکات غیرمتعارف و شعار دادن به نفع سران فتنه در همایش انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری، توهین به مقام معظم رهبری و امام خمینی در فضای مجازی.»
این حکم بعد از تایید در شعبه‌ی ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، در آخرین روزهای آذرماه امسال به اجرا درآمد.
گزارش تصویری مربوط به میتینگ انتخاباتی حسن روحانی را که به بازداشت محسن رحمانی منجر شد می‌توانید در اینجا بخوانید و ببینید. این گزارش در ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ در #تقاطع منتشر شد.