torsdag 5 mars 2015

تهدید هند به اقدام علیه بی‌بی‌سی به دلیل پخش مصاحبه با یک متجاوز به عنف

تهدید هند به اقدام علیه بی‌بی‌سی به دلیل پخش مصاحبه با یک متجاوز به عنف

  • 47 دقیقه پیش
موکش سینگ که به جرم تجاوز به این دختر دانشجو محکوم شده، در این گفتگو هیچ اظهار پشیمانی نمی‌کند و می‌گوید که قربانی نمی‌بایست مقاومت می‌کرد
راجنات سینگ، وزیر کشور هند، تهدید کرده است تا علیه بی‌بی‌سی به علت پخش گزارش تلویزیونی مصاحبه با یکی از متجاوزان به عنف دختری که در سال ۲۰۱۲ مورد حمله گروهی قرار گرفت، اقداماتی را اتخاذ خواهد کرد.
وی گفته است که مقامات درخصوص اینکه با پخش این فیلم تلویزیونی آیا "هنجارهایی شکسته شده است" تحقیق خواهند کرد.
به گفته ناظران مشخص نیست که آقای سینگ چه اقدامی را می‌تواند علیه بی‌بی‌سی انجام دهد، چرا که این شبکه خبری گزارش تلویزیونی این مصاحبه را در هند، جایی که انتشار آن ممنوع اعلام شده، پخش نکرده است.
اگرچه این فیلم در هند پخش نشده، اما برخی از فعالان از اینکه اصولا چنین مصاحبه‌ای انجام شده است خشمگین هستند.
در عین حال برخی نیز از انجام این مصاحبه حمایت می‌کنند و معتقدند که این گزارش تلویزیونی می‌تواند منجر به ایجاد بحث و تبادل‌نظر درخصوص موضوع تجاوز به عنف در جامعه هند شود.

تحقیقات

دیروز (چهارشنبه ۴ مارس/۱۳ اسفند) وزیر کشور هند گفت در مورد اینکه چگونه یک گروه تلویزیونی موفق شده با یکی از محکومان تجاوز به عنف که در انتظار اجرای حکم اعدام است گفتگو کند، تحقیقاتی را انجام خواهد داد.
آقای سینگ در پارلمان از این گزارش تلویزیونی انتقاد کرد و تاکید کرد که این گزارش تلویزیونی نبایستی در هند پخش شود. دادگاهی در هند پخش این فیلم را که برای بی‌بی‌سی و شبکه خبری ان‌دی‌تی‌وی هند، ساخته شده، ممنوع کرده است.
لزلی اودوین، سازنده این گزارش می‌گوید که وزارت کشور و مقامات زندان به او اجازه ساخت این فیلم را داده بودند.
خانم اودوین با یکی از چهار مردی که به جرم تجاوز به عنف منجر به قتل قربانی در سال ۲۰۱۲ به اعدام محکوم شده‌اند، گفتگو کرده است.
تجاوز گروهی و کشته شدن دختر دانشجوی ۲۳ ساله در اتوبوسی در دهلی، پایتخت هند، باعث خشم گسترده در کشور و در بسیاری از نقاط جهان شد.
این دختر به "دختر هند" معروف شد.
موکش سینگ که به جرم تجاوز به این دختر دانشجو محکوم شده، در این گفتگو هیچ اظهار پشیمانی نمی‌کند و می‌گوید که قربانی نمی‌بایست مقاومت می‌کرد.

"دختر هند"

قربانی تجاوز گروهی در دهلی دانشجوی رشته پزشکی بود و به همراه دوستش روز یکشنبه ۱۶ دسامبر سال ۲۰۱۲ در یک اتوبوس در پایتخت مورد تجاوز شش نفر قرار گرفت.
افرادی که این دختر را مورد تجاوز گروهی قرار دادند، سپس با یک میله آهنی او و دوستش را مورد ضرب و جرح قرار دادند و آنها را از اتوبوس به بیرون پرتاب کردند.
این دختر جوان پس از سه عمل جراحی در هند، برای درمان به بیمارستان ماونت الیزابت در سنگاپور منتقل شده بود؛ با این حال به دلیل شدت جراحات وارده در شامگاه ۲۸ دسامبر در این بیمارستان درگذشت.
بر اساس بیانیه‌ای که از طرف بیمارستان مونت الیزابت در سنگاپور منتشر شد، او ساعت ۴.۴۵ دقیقه صبح به وقت محلی "در آرامش" و در کنار خانواده‌اش درگذشت.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar