fredag 6 mars 2015

ابراز نگرانی وزیر خارجه فرانسه از روند مذاکرات هسته‌ای ایران

ابراز نگرانی وزیر خارجه فرانسه از روند مذاکرات هسته‌ای ایران

  • 20 دقیقه پیش
لوران فابیوس، وزیرخارجه فرانسه گفته است تعهدات ایران به شش قدرت جهانی کافی نبوده و به کار بیشتری نیاز است.
وزیر خارجه فرانسه می‌گوید از وزرای خارجه کشورهای غربی طرف گفت‌وگو دعوت کرده است تا فردا، شنبه هفت مارس درباره وضعیت پرونده هسته‌ای ایران مذاکره کنند.
آقای فابیوس می‌گوید از جان کری، وزیر خارجه آمریکا، فرانک والتر اشتانمایر، وزیر خارجه آلمان، فیلیپ هموند، وزیر خارجه بریتانیا و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا برای شرکت در نشست روز شنبه پاریس دعوت کرده است.
او گفته است "ما طرفدار یک توافق قطعی هستیم. اما در حال حاضر مشکلاتی وجود دارد."
وزیر خارجه فرانسه می‌گوید: "پیشرفت‌هایی به دست آمده اما تا زمانی که درباره مدت، میزان و مفاد توافق نگرانی‌هایی وجود دارد، این پیشرفت‌ها به نظر کافی نمی‌آید و باید کار بیشتری انجام شود."
به نظر می‌رسد اظهارات آقای فابیوس نسبت آنچه که دیگر مقام‌های درگیر در مذاکرات بیان کرده‌اند بدبینانه‌تر است. پیشتر در همین ارتباط، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود ایران و قدرت‌های جهان به یک توافق خوب نزدیک هستند.
ایران و گروه پنج بعلاوه یک قرار است ۱۰ روز دیگر گفت‌وگوها را از سربگیرند. فدریکا موگرینی گفته بود که متعهد است مذاکرات هسته ای پایانی مثبت داشته باشد.
وزیر خارجه ایران هم درباره اظهارات آقای اوباما که خواستار یک توقف ده ساله در برنامه هسته‌ای ایران شده بود، به سی‌ان‌ان گفته، تهران آماده است یک دوره توقف در فعالیت‌های هسته‌ای را بپذیرد. آقای ظریف درباره مدت توقف اظهارنظری نکرده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar