Party-Iran-1
تقاطع: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در یک هفته‌ی گذشته دست‌کم ۹۵ نفر را در دو میهمانی جداگانه در اطراف مشهد دستگیر کردند.
به نوشته‌ی شماره‌ی روز یکشنبه (۱۰ اسفند-۱ مارچ) روزنامه‌ی “خراسان”، ماموران “پلیس امنیت عمومی” مشهد، ۱۴ زن و ۶ مرد را در یک “پارتی شبانه” در یکی از باغ‌های جاده کلات دستگیر کردند.
بر اساس این گزارش، پرونده‌ی این افراد جهت صدور حکم در اختیار شعبه ۸۲۴ دادگاه “شهیدقدوسی” مشهد قرار گرفته است.
همین روزنامه، روز پنج‌شنبه (۷ اسفند) نیز در گزارشی مشابه از دستگیری ۳۵ زن و ۴۰ مرد در یک “پارتی شبانه” دیگر در جاده قدیم قوچان خبر داده و نوشته بود «نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی حوزه یک مقاومت بسیج سپاه سلمان» وارد محل این مهمانی شدند و «تمامی اعضای حاضر در این مراسم را با همکاری ماموران ناجا دستگیر کردند».
این گزارش با تاکید بر این‌که دستگیرشدگان “به صورت زننده‌ای” در این مهمانی حضور داشتند خاطرنشان کرده بود که تعدادی از دختران بازداشت‌شده «بدون اطلاع خانواده خود و به بهانه‌های واهی از خانه خارج شده و در این مراسم شرکت کرده بودند».
گفتنی است اطلاعات “سپاه سلمان” مشهد پیش از این نیز در آخرین روزهای دی‌ماه امسال از بازداشت ۸۴ نفر در یک مهمانی در مشهد خبر داده بود.
در خبر کوتاهی که روز ۲۷ دی‌ماه بر روی وب‌سایت “سپاه امام‌رضا خراسان رضوی” قرار گرفت، دستگیری شرکت‌کنندگان در آن مهمانی، یک «عملیات غافل‌گیرکننده‌» توصیف شده و آمده بود که ماموران سپاه ۴۹ مرد و ۳۵ زن را «در حال رقص و پایکوبی مختلط» دستگیر کرده‌اند.
گفتنی است هجوم به مهمانی‌ها و دستگیری شرکت‌کنندگان در آن‌ها در ماه‌های گذشته به شهر مشهد و استان خراسان محدود نبوده و رسانه‌های نزدیک به قوه قضاییه و سپاه پاسداران خبرهای مشابهی را از سایر شهرستان‌ها و استان‌ها منتشر کرده‌اند.
در یکی از این گزارش‌ها، روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی روز ۲۴ مهر (۱۶ اکتبر ۲۰۱۴)، از بازداشت  ۳۵ مرد و زن در یک مهمانی در منطقه‌ی ییلاقی صوفیان در این استان توسط ماموران نیروی انتظامی خبر داد.
هشت روز پیش از آن (۱۶ مهر-۸ اکتبر)،  وب‌سایت “راه دانا” نزدیک به سپاه پاسداران، از بازداشت ۲۶ پسر و ۲۱ دختر در یک “پارتی شبانه” در منزلی “ویلایی” در “حوالی میدان بهشتی تهران”، توسط “ماموران انتظامی و امنیتی”خبر داده و نوشته بود که این جوانان «غالبا دارای حالت مستی و ظاهرهایی بسیار زننده بودند» و «در حال رقص و پایکوبی به صورت مختلط» دستگیر شده‌اند.
یک ماه پیش‌تر نیز، در نیمه‌ی شهریورماه، در جریان  بازداشت مشابهی در شهرک ساحلی خزرشهر در استان مازندران، ۴۴ دختر و پسر جوان دستگیر شده بودند.
تشدید این‌گونه برخوردها با شهروندان و به ویژه جوانان، در حالی صورت می‌گیرد که حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی، روز ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) در حاشیه‌ی حضور خود در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد در نیویورک، در جلسه‌ای در بنیاد “امریکای نو” (New America) و در پاسخ به سوال “فرید زکریا”، گرداننده‌ی جلسه، در خصوص حکم زندان و شلاق برای جوانان سازنده‌ی یک موزیک‌ویدئو در ایران گفته بود که فکر نمی‌کند «این قبیل مشکلات در ایران وجود داشته باشد که اگر گروهی بخواهند شادی کنند مورد تعرض قرار بگیرند یا دستگیر بشوند».