söndag 25 januari 2015

نتانیاهو: هر دعوتی را برای گوشزد کردن خطر ایران می‌پذیرم

نتانیاهو: هر دعوتی را برای گوشزد کردن خطر ایران می‌پذیرم

  • 5 ساعت پیش
نخست وزیر اسرائیل می‌گوید هر دعوتی را برای گوشزد کردن خطر ایران برای موجودیت اسرائیل می‌پذیرد
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از تصمیم خود در پذیرش دعوت سخنرانی در کنگره آمریکا با وجود مخالفت کم‌سابقه کاخ سفید، دفاع کرده است.
آقای نتانیاهو امروز یکشنبه ۲۵ ژانویه در اولین اظهار نظر رسمی درباره این دعوت جنجالی گفت که از نظر اخلاقی خود را متعهد می‌داند که از هر موقعیتی برای نشان دادن "تهدید مرگبار" ایران علیه کشورش استفاده کند.
نخست وزیر اسرائیل از احتمال توافق کلی میان ایران و قدرت‌های جهانی در "هفته‌های آینده" خبر داده و هشدار داده که چنین توافقی ایران را به کشوری تبدیل می‌کند که "به صورت جدی موجودیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد".
او گفت که برای مطرح کردن این موضوع و دفاع از آینده و موجودیت اسرائیل "به هر جا که دعوت بشوم خواهم رفت".
______________________________________________________________
نخست وزیر اسرائیل:
این همان ایرانی است که اختیار امور را در لبنان و سوریه به دست گرفته و اکنون در حال تسلط بر یمن و عراق است... همان ایرانی که آماده می‌شود تا جبهه فعالی علیه ما هم در بلندی‌های جولان و هم در جنوب لبنان ایجاد کند... این ایران نباید به سوی سلاح هسته‌ای حرکت کند.
______________________________________________________________
دعوت جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از آقای نتانیاهو با انتقاد کم‌سابقه کاخ سفید روبرو شد
جان بینر، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از آقای نتانیاهو دعوت کرده تا روز سوم مارس، دو هفته قبل از انتخابات زودهنگام اسرائیل، در جلسه مشترک مجلس نمایندگان و سنا در کنگره آمریکا سخنرانی کند.
این دعوت انتقاد کاخ سفید را به دنبال داشت که چنین دعوتی را بدون هماهنگی با دولت آمریکا خارج از عرف دیپلماتیک خواند.
بنا بر اعلام دولت آمریکا، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه این کشور هیچ کدام در جریان سفر نخست وزیر اسرائیل به آمریکا با او دیدار نخواهند کرد.
چگونگی برخورد با پرونده ایران یکی از مهم‌ترین موارد اختلاف در سیاست خارجی میان اکثریت جمهوری‌خواه کنگره و رئیس جمهوری دموکرات آمریکاست.
تعدادی از جمهوری‌خواهان معتقدند که دولت اوباما در برابر ایران نرمش بیش از حد نشان می‌دهد و تلاش می‌کنند تحریم‌های تازه‌ای علیه تهران تصویب کنند.
اما آقای اوباما خواهان فرصت دادن به مذاکرات هسته‌ای ۱+۵ با ایران شده و هشدار داده که هرگونه تحریم جدید علیه ایران را وتو خواهد کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar