Mehdi-Farahi
تقاطع: مهدی فراحی شاندیز، زندانی سیاسی که با وجود پایان محکومیت قبلی‌اش در روز دوم آبان‌ماه ۱۳۹۲، بیش از ۱۵ ماه گذشته را بدون حکم در زندان‌های اوین تهران و رجایی‌شهر کرج سپری کرده، از سوی دادگاه انقلاب تهران به سه سال حبس دیگر محکوم شد.
آن‌گونه که یک منبع نزدیک به خانواده‌ی آقای فراحی به “تقاطع” گفته، حکم تازه‌ی این فعال حقوق کارگران و معلمان به دو اتهام “توهین به رهبر جمهوری اسلامی” و “اخلال در نظم عمومی” صادر شده و مصداق آن نیز سر دادن شعارهای اعتراضی در داخل زندان بوده است.
به گفته‌ی این “منبع” در جلسه‌ی محاکمه‌ی مهدی فراحی که روز ۱۳ دی‌ماه و بدون حضور وکیل برگزار شد، قاضی پرونده در واکنش به انتقادهای دوباره‌ی وی از علی خامنه‌ای، او و خانواده‌اش را از دادگاه بیرون کرد و در نهایت حکم سه سال حبس، روز شنبه (۴ بهمن-۲۴ ژانویه) به وی ابلاغ شد.
مهدی فراحی شاندیز که دارای مدرک مهندسی برق از دانشگاه صنعتی اصفهان است، پیش از این نیز در جریان “جنبش سبز” با اتهامات مشابه «توهین به رهبری» و «اخلال در نظم عمومی» به سه سال زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده بود. این حکم روز دوازدهم دی‌ماه سال ۹۰ با انتقال وی به زندان اوین به اجرا درآمد و بعدها یک سال از آن مشمول عفو شد تا با احتساب ۵۷ روز بازداشت قبلی او در سال ۸۸، دوره‌ی محکومیتش در دوم آبان ۹۲ به پایان برسد. هرچند که با توجه به داشتن پرونده‌ی باز، از آزادی وی جلوگیری شد.
این زندانی سیاسی در بیش از سه سال گذشته بارها به دلیل اعتراض‌های خود در داخل زندان‌های اوین و رجایی‌شهر، به سلول انفرادی منتقل شد که آخرین آن نگهداری سه‌ هفته‌ای وی در سلولی انفرادی در زندان رجایی‌شهر از روزی دهم دی‌ماه امسال بود. او روز پنج‌شنبه گذشته (دوم بهمن‌ماه) به “اندرزگاه ۱۰″ رجایی‌شهر منتقل شد.
مهدی فراحی شاندیز که پسرعموی اعظم‌السادات فراحی، همسر محمود احمدی‌نژاد است، در عین حال از مخالفان رییس پیشین جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.
وی در صورت تایید محکومیتش در دادگاه تجدیدنظر، می‌بایست تا آبان‌ماه سال ۱۳۹