tisdag 27 januari 2015

دموکرات‌های سنا 'تا دو ماه دیگر از تحریم‌ تازه علیه ایران حمایت نمی‌کنند'

دموکرات‌های سنا 'تا دو ماه دیگر از تحریم‌ تازه علیه ایران حمایت نمی‌کنند'
  • 1 ساعت پیش
سناتور منندز از حامیان اصلی وضع تحریم‌های تازه علیه ایران بود
رابرت منندز، یکی از دو سناتور بانفوذ آمریکایی که برای طرح تحریم‌های تازه علیه ایران در مجلس سنای ایالات متحده تلاش می‌کرد، اعلام کرده است که او و دیگر سناتورهای دموکرات تا حدود دو ماه دیگر از چنین طرحی حمایت نخواهند کرد.
آقای منندز گفت که او و تعدادی از همکاران دموکراتش در نامه‌ای به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نوشته‌اند که تا تاریخ ۲۴ مارس (۴ فروردین ۹۴) از تصویب طرح موسوم به کرک-منندز برای اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران حمایت نخواهند کرد.
آنها گفته‌اند که تنها در صورتی از مطرح شدن این طرح در صحن سنا حمایت می‌کنند که تا این مهلت دو طرف به "توافق سیاسی" نرسند.
مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ تا آخر ژوئن (نهم تیرماه) آینده تمدید شده است و دو طرف گفته‌اند انتظار دارند تا ماه مارس به یک توافق کلی سیاسی دست پیدا کنند.
بر اساس توافق موقت ایران توافق کرده است که بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را تعلیق کند به شرط آن که بخشی از درآمدهای مسدود شده ایران آزاد شود و تحریم تازه‌ای هم علیه تهران وضع نشود.
آقای منندز که به همراه سناتور جمهوری‌خواه، مارک کرک پیش از این از حامیان اصلی تحریم بیشتر ایران بود، امروز سه‌شنبه ۲۷ ژانویه در کمیته بانکی سنا گفت که او و دموکرات‌های دیگر همچنان امیدوار خواهند ماند تا شاید راه حلی سیاسی برای برنامه هسته‌ای ایران پیدا شد، هر چند تاکید کرد که نسبت به حصول نتیجه "به شدت مشکوک" است.
دولت آمریکا از کنگره خواسته تا پایان مهلت مذاکرات علیه ایران تحریم تازه‌ای وضع نکند و رئیس جمهور آمریکا هم هشدار داده که چنین تحریم‌هایی را در صورت تصویب در کنگره وتو خواهد کرد.
پیش از این ۱۱ سناتور آمریکایی، قطعنامه ای را برای حمایت سنا از مذاکرات ایران و ۱+۵ پ یشنهاد کرده بودند که در آن خواسته شده است که تنها در صورت شکست مذاکرات، کنگره تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کند.
اما تعدادی از جمهوری‌خواهان که اکثریت هر دو مجلس نمایندگان و سنا را در دست دارند همچنان برای وضع تحریم‌های تازه علیه ایران تلاش می‌کنند.

مطالب مرتبط

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar