torsdag 29 januari 2015

علی مطهری: آزادی بیان در دولت حسن روحانی کمتر شده

علی مطهری: آزادی بیان در دولت حسن روحانی کمتر شده

  • 3 ساعت پیش
آقای مطهری می‌گوید در ایران عده ای صرفا به خاطر انتقاد، بازداشت و زندانی می‌شوند
علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران می‌گوید آزادی بیان در دولت حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران کمتر شده است.
آقای مطهری که در کنگره حزب مردم‌سالاری سخن می‌گفت افزود، دولت آقای روحانی که به اصلاح‌طلبی گرایش دارد، با فشارهای بیشتری رو‌به‌رو است.
نماینده مردم تهران در مجلس ایران به موضوع خودسانسوری در مطبوعات و رسانه‌ها اشاره کرد و گفت خودسانسوری در رسانه‌ها بیشتر شده و مطبوعات بیشتر از گذشته از توقیف و لغو امتیاز می‌ترسند.
اخیرا امتیاز روزنامه تازه تاسیس "مردم امروز" بر اساس تصمیم هیات نظارت بر مطبوعات در ایران، لغو شد. دلیل این اقدام درج نقل قولی از جورج کلونی، بازیگر سینما با عنوان "من هم شارلی هستم" بود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در کنگره حزب مردم‌سالاری، عدم تحمل منتقد و مخالف را یکی از آسیب‌های چند سال اخیر کشور خواند و گفت در ایران عده ای صرفا به خاطر انتقاد، بازداشت و زندانی می‌شوند که این با اسلام سازگار نیست.
علی مطهری از معدود نمایندگان مجلس ایران به شمار می‌رود که موضوع حصر میر حسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی را دنبال می‌کند و سخنان و اظهاراتش در مجلس در این باره بارها با واکنش‌ رو‌به رو شده است.
مهدی کروبی و میرحسین موسوی کاندیداهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و زهرا رهنورد همسر آقای موسوی، از بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند.
در تازه‌ترین نمونه، در جلسه علنی روز یکشنبه، ۲۱ دی، اظهارات آقای مطهری درباره ادامه حصر رهبران اعتراض‌های سال ۱۳۸۸، باعث بروز تشنج در جلسه علنی مجلس شد.
آقای مطهری در سخنان خود در کنگره حزب مردم‌سالاری به موضوع آزادی تفکر و بیان اشاره کرد و گفت: "ما به غربی‌ها انتقاد می‌کنیم که شما درباره هولوکاست اجازه اظهارنظر و بررسی به کسی نمی‌دهید و فقط یک تحلیل باید مطرح شود. حالا همین کار را ما درباره حوادث ۸۸ داریم. همه باید یک حرف بزنیم. کسی حق ندارد حرف دیگری بزند و اتفاقی که در مجلس افتاد در همین راستا بود."

مطالب مرتبط

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar