onsdag 28 januari 2015

لحظه به لحظه؛ درگیری در مرز لبنان و اسرائیل

لحظه به لحظه؛ درگیری در مرز لبنان و اسرائیل

نام دو نظامی کشته شده اسرائیل در حمله امروز حزب الله اعلام شده است. آنها سروان یوهای کلنگل 25 ساله و گروهبان دور حائیم نانی 20 ساله بوده اند.

17:37 GMT

سربازان لبنانی در حال گشت‌زنی در حوالی روستای عباسیه در محدوده مرزی با اسرائیل

17:27 GMT

وزارت امور خارجه لبنان در یک بیانیه، حمله‌های امروز اسرائیل به مناطق جنوبی لبنان را به شدت محکوم کرد.

17:25 GMT

خبرگزاری ملی لبنان گزارش کرده است که ارتش اسرائیل در حال تحقیق درباره احتمال ربوده شدن سربازانش در منطقه‌ای است که حمله امروز صبح حزب‌الله انجام شد.

17:22 GMT

سخنگوی دولت اسرائیل، گروه حزب‌الله را نماینده و وابسته ایران خوانده و گفته است که آن کشور مسئول مستقیم حمله امروز صبح به نظامیان اسرائیلی است. او گفته است: "ایران و تروریست‌ها در تلاشند تا پایگاه تروریستی جدیدی در جنوب سوریه ایجاد کنند، درست مشابه پایگاهی که در لبنان دارند."

17:14 GMT

بخشی از اطلاعیه نیروی پاسدار صلح سازمان ملل متحد (یونیفل) در جنوب لبنان در ارتباط با درگیری امروز حزب‌الله لبنان و ارتش اسرائیل
ساعت یازده و نیم بیش از ظهر به وقت محلی، شش موشک از منطقه وزانی در شمال روستای میسات که در حوزه تحت بوشش یونیفیل قرار دارد به سوی اسرائیل شلیک شده و ارتش اسرائیل به آن باسخ گفته است. طی این تبادل آتش، یکی از نیروهای باسدار صلح مستقر در نزدیکی روستای غجر به شدت زخمی شده و سپس جان باخته است. تحقیق درباره دلیل مرگ او همچنان در جریان است. ساعت یک و نیم بعدازظهر به وقت محلی نیز پنج موشک دیگر از منطقه کفرشوبا به سوی اسرائیل شلیک شد که ارتش اسرائیل به آن نیز با آتش توپخانه پاسخ داده است.

16:57 GMT

مهرداد فرهمند، خبرنگار ما می‌گوید که پس از حمله موشکی امروز حزب‌الله، غیرنظامیان اسرائیلی بلندی‌های جولان و مناطق نزدیک مرز با لبنان را تخلیه کرده‌اند.

16:55 GMT

سربازان اسرائیلی در کنار کامیون حامل لاشه یکی از خودروهایی که امروز هدف حمله موشکی حزب‌الله بود.

16:48 GMT

گلوله‌باران جنوب لبنان از سوی اسرائیل متوقف شده است، ولی شبکه خبری لبنانی "نهرنت" گزارش کرده است که در حمله‌های امروز اسرائیل شش پیکارجو در لبنان کشته شده‌اند.

16:44 GMT

مهرداد فرهمند، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی: توقف حمله‌های اسرائیل در جنوب لبنان بعد از نشست امنیتی کابینه اسرائیل انجام شد و معلوم است که این اقدام، تصمیم مقامات عالی‌رتبه اسرائیل بوده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar