Serena Williams Wins Australian Open
تقاطع: سرنا ویلیامز، تنیسور شماره‌ی یک جهان در دسته‌ی زنان با پیروزی بر ماریا شاراپوا نفر دوم این رشته، قهرمان مسابقات تنیس آزاد استرالیا شد و مجموع قهرمانی‌های خود در مسابقات “گرند اسلم” را به عدد ۱۹ رساند.
ویلیامز ۳۳ ساله در مسابقه‌ی فینال که عصر روز شنبه (۳۱ ژانویه-۱۱ بهمن) در شهر ملبورن برگزار شد، موفق شد در دو ست پیاپی با نتایج ۶-۳ و ۷-۶ بر رقیب ۲۷ ساله‌ی خود پیروز شود.
این تنیسور امریکایی با قهرمانی در اوپن استرالیا یک گام دیگر به رکورد اشتفی گراف، بهترین تنیسور جهان در دهه‌ی نود میلادی و صاحب ۲۲ عنوان قهرمانی در مسابقات “گرند اسلم” نزدیک‌تر شد.
ویلیامز هم‌چنین در نزدیک به یک دهه رقابت با شاراپوا، موفق شده ۱۶ بار او را شکست دهد.
او در مراسم اهدای جام گفت که از کسب تازه‌ترین عنوانش هیجان‌زده است و هیچ‌گاه فکر نمی‌کرده که در نوزده مسابقه‌ی بزرگ، قهرمان شود.
وی در عین حال، در حال رسیدن به رکورد دیگری نیز است: رکورد مسن‌ترین زنی که برنده‌ی یک “گرند اسلم” می‌شود. سن “ناوراتیلوا” تنیسور امریکایی، در هنگام قهرمانی مسابقات ویمبلدون در سال ۱۹۹۰، تنها چند ماه از سن کنونی ویلیامز بیشتر بود و او این فرصت را دارد تا با کسب یک قهرمانی دیگر در ماه‌‌های آینده این رکورد را نیز از آن خودش کند. هرچند که وی هم‌اکنون، مسن‌ترین تنیسوری است که در صدر رتبه‌بندی جهانی این رشته از زمان تنظیم آن در سال ۱۹۷۵ قرار گرفته است.
کسب ششمین قهرمانی در مسابقات اوپن استرالیا نیز رکورد دیگری برای ویلیامز به حساب می‌آید.
ماریا شاراپوا نیز که این مسابقه، دهمین حضور او در فینال مسابقات “گرند اسلم” به شمار می‌رفت، بعد از شکست در برابر رقیب امریکایی‌اش رو به جمعیت گفت: «من باید به سرنا به خاطر ساختن تاریخ تبریک بگویم. واقعا افتخاری است که در مقابل او بازی می‌کنم.»
این تنیسور روس، عنوان قهرمانی ۵ “گرند اسلم” را در کارنامه‌ی خود دارد.