سه شنبه ۰۹-۰۷-۱۳۹۸
“کارو پایلان” با اشاره به آیین‌نامه جدید دولت ترکیه که برای انتخابات کلیسای ارمنی تدوین شده آن را دخالت در امور داخلی کلیسا خوانده و محکوم نمود.
«محبت نیوز»- “کارو پایلان”، نماینده ارمنی‌الاصل مجلس ملی ترکیه و عضو حزب کردی “دموکراتیک خلق‌ها” با اشاره به آیین‌نامه جدید دولت ترکیه که برای انتخابات کلیسای ارمنی تدوین شده آن را دخالت در امور داخلی کلیسا خوانده و محکوم نمود.
به نقل از آراکس، در آئین‌نامه‌ای که وزارت داخله ترکیه در روز ۲۳ سپتامبر/ اول مهر ماه، به خلیفه‌گری ارامنه ارسال کرده و به انتخاب ۸۵-مین پاتریارک (رهبر مذهبی ارامنه در ترکیه) اشاره دارد، آمده است: تنها اسقف‌هایی که تابع کلیسای ارامنه استانبول هستند حق شرکت دراین انتخابات را دارند.
پایلان در متن اعتراضی خود در این باره می‌نویسد: وزارت کشور ترکیه در امر انتخابات کلیسا مداخله می‌کند. در طول تاریخ ترکیه همواره تمام روحانیون بلندپایه‌ای که زاده این کشور بوده‌اند حق نامزدی در انتخابات کلیسا را داشته‌اند. اما اینک دولت می‌خواهد ما را مجبور کند تا از بین دو نفر یکی را انتخاب کنیم. بیایید همه با هم به این برخورد اعتراض کرده و نگذاریم حق انتخاب شدن نامزدهای واقعی پایمال شود”.