شنبه ۱۳-۰۷-۱۳۹۸
سازمان حامی پناهجویان «پروازول» خواستار تقسیم پناهجویان از جزایر یونان به دیگر کشورهای اروپا شده است. در حال حاضر بیش از ۴۱۰۰ نوجوان زیر ۱۸ سال و بدون سرپرست در جزایر یونان زندگی می کنند.
«محبت نیوز»- سازمان حامی پناهجویان «پروازول» از آلمان خواسته است تا پناهجویان زیر ۱۸ سال و بدون سرپرست را به طور فوری از کمپ های یونان بپذیرد و همچنان پیوستن خانواده مهاجران را مطابق با قوانین دوبلین ممکن بسازد.
به نقل از دویچه وله، «پروازول» روز پنجشنبه ۱۱مهر ضمن اعلامیه ای تأکید کرده است که قرارداد اتحادیه اروپا با ترکیه که اکنون سه و نیم سال از آن می گذرد، در یونان سبب تشدید یک وضعیت اضطراری شده است. در حال حاضر بیش از ۴۱۰۰ نوجوان زیر ۱۸ سال و بدون سرپرست در جزایر یونان زندگی می کنند.
«پروازول» تأکید کرده است که الحاق خانواده های مهاجران در آلمان به «طور سیستماتیک دشوار و پیچیده» ساخته شده است. به گفته این سازمان به بهانه این که گویا میعاد زمانی پایان یافته است، درخواست های الحاق خانواده از یونان به آلمان به طور سیستماتیک رد می شوند.
کارل کوپ، مسئول بخش اروپایی این سازمان به روشنی خواسته است تا برنامه ای برای تقسیمات گسترده پناهجویان از یونان به کشورهای دیگر اروپایی تدوین گردد. او همزمان به یونان و کشورهای دیگر اروپایی از اخراج پناهجویان به ترکیه هشدار داده است: «ترکیه یک کشور مطمئن نمی باشد و اخراج پناهجویان به ترکیه نقض قوانین بین المللی است.»