سه شنبه ۳۰-۰۷-۱۳۹۸
«دالتون توماس» کارگردان مستند «گوسفندی میان گرگ‌ها» گرویدن ایرانیان به مسیحیت را «جنبش بیداری ایرانیان» می‌خواند.
«محبت نیوز»- فاکس نیوز با انتشار فیلمی مستند گزارش داده ایران رو به رشدترین کلیسا دنیا را دارد علی‌رغم اینکه ساختمانی ندارد [به صورت خانگی برگزار می‌شود] و اغلب آنها را زنان هدایت می‌کنند.
این فیلم مستند با نام «گوسفندی میان گرگ‌ها» مربوط به یک کلیسای خانگی است که به نوشته فاکس نیوز فعالیت پنهان و زیرزمینی دارد آنهم در کشوری که به عنوان صادر کننده تروریسم اسلامگرایانه افراطی شناخته می‌شود. نام این فیلم برگرفته از کتاب مقدس است.
کارگردان این مستند «دالتون توماس» است و در این فیلم به خالی بودن مساجد در ایران و دور شدن مردم از مساجد می‌پردازد. در این فیلم به کنایه گفته شده بزرگ‌ترین دعوت کننده به مسیح در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است! به این منظور که رفتار و عملکرد آیت‌الله در ایران نورافکنی بر چهره اسلام واقعی شده و مردم متوجه شدند آنچه آن‌ها می‌گویند دروغی بیش نبوده است.
پس از ۴۰ سال حکومت زیر بیرق اسلام آیت‌الله‌ها بدترین خرابی‌ها را در تاریخ پنج هزار ساله‎ی ایران به باور آوردند.
توماس کارگردان این مستند گرویدن ایرانیان به مسیحیت را «جنبش بیداری ایرانیان» می‌خواند و می‌گوید: «این باور به مسیحیت و کلیساها در ایران هیچ مرکزیت و رهبرییت مرکزی ندارد و هیچ ساختمان و مال و اموال و املاکی ندارند و اغلب کاملن توسط زنان اداره می‎شود.»
یکی از زنانی که در این فیلم صحبت کرده می‌گوید، «اگر ما را دستگیر کنند ما را زیر شکنجه و تجاوز قرار می‌دهند و در نهایت جان ما را تهدید می‌کنند. اما تصمیم خود را گرفتیم و آماده‌ایم قربانی شویم. می‌دانم که از خانه بیرون می‎روم ممکن است هرگز برنگردم.»
یکی از رهبران کلیسای زیرزمینی ایران توضیح می‌دهد که هدف اصلی آنها تاسیس کلیسای جدید نیست بلکه به دنبال اعضای جدید هستند که اغلب آنها زنان هستند. اعضای کلیسای خانگی دنیا را رها می‌کنند و در راه عیسی مسیح فعالیت می‌کنند.
آنچه فاکس نیوز در این گزارش به تحریر درآورده و برگفته از مستند «گوسفندی میان گرگ‌ها» است با آنچه مقامان امنیتی جمهوری اسلامی در مورد رشد روزافزون گرایش به مسیحیت در جامعه ایرانی است مطابقت دارد.
وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، طی سخنانی در «گردهمایی مبلغان اعزامی در ماه رمضان»، تبلیغ را جهاد در عرصه جنگ نرم دانست و گفت، «اهمیت تبلیغ به اندازه‌ای است که راه و روش خاصی دارد تا در جان‌ها اثر بگذارد.»
سیدمحمود علوی به عنوان وزیر اطلاعات نخستین مقام امنیتی جمهوری اسلامی بود که به یک بحران درونی نظام اشاره کرد و گفت که «اثرات سوء» داشته است.
مهمترین نکته‌ای که علوی در این سخنرانی به آن اشاره کرد گرویدن «مردم عادی» و «خانواده‌ها» به مسیحیت است. رشد روز افزود کلیساهای خانگی در ایران نه تنها برای جمهوری اسلامی یک شکست قلمداد می‎شود بلکه آن را به صورت یک تهدید برای ماهیت نظام می‎بیند. در چهل ساله گذشته سالانه میلیاردها دلار از بودجه کشور صرف تبلیغات دینی و گسترش اسلام فقهی و ولایی در جامعه شده اما در نهایت مساجد خالی و تفاوت سبک زندگی جوانان با آنچه نظام می‌خواهد نماد شکست سیاست‌های بنیادین جمهوری اسلامی است.