tisdag 1 oktober 2019

بازپرس ظالم، در چنگال عدالت گمشده؛ «قاسم‌زاده» چگونه برای بار دوم بازداشت شد؟


بازپرس ظالم، در چنگال عدالت گمشده؛ «قاسم‌زاده» چگونه برای بار دوم بازداشت شد؟

بازپرس ظالم، در چنگال عدالت گمشده؛ «قاسم‌زاده» چگونه برای بار دوم بازداشت شد؟
روز ۱۶ مردادماه، «آمدنیوز» اعلام کرد که «بیژن قاسم‌زاده سنگرودی» بازپرس تایلنددوست و فاسد دادسرای فرهنگ و رسانه که مظالم بی‌شماری را علیه فعالان سیاسی و مدنی در زمان صدارت «صادق آملی لاریجانی» در قوه قضائیه انجام داده بود، به دلیل مشارکت در مفاسد اقتصادی و اداری با «اکبر طبری» در بازداشت قوه قضائیه به سر می‌برد. این بازداشت دو ماهه بوده و دو هفته بعد از انتشار خبر «آمدنیوز»، وی در تاریخ ۳۰ مردادماه، با صدور وثیقه‌ی ۱۰۰ میلیارد تومانی از زندان آزاد شده است. اتهامات «قاسم‌زاده»، اخذ رشوه، اعمال نفوذ، تحصیل مال نامشروع و سوءاستفاده از مقام و موقعیت شغلی عنوان شده است.
نه روز پس از آزادی، «بیژن قاسم‌زاده»، بازپرس مخلوع دادسرای فرهنگ و رسانه، حکم مشاور عالی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی را از این فدراسیون دریافت کرد که این موضوع تعجب فعالان رسانه‌ای و مردم را برانگیخت که چگونه یک مفسد اقتصادی، پس از آزادی از زندان، حکم مشاورت عالی فدراسیونی را از مسئولان ورزشی کشور دریافت می‌کند؟
صبح امروز رسانه‌ها به نقل از «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضائیه از بازداشت مجدد «بیژن قاسم‌زاده» و انتقال وی به زندان خبر دادند. 
منابع خبری «آمدنیوز» می‌گویند «بیژن قاسم‌زاده» که اصالتا مازندرانی است، بیژن قاسم زاده روز جمعه ۵ مهرماه هنگام ملاقات با یکی از ملاکین مازندران که پرونده‌ای در دادگستری مازندران دارد، در یکی از رستوران‌های بابل، به اتهام اخذ رشوه و اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی توسط عوامل سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و به بند دو الف سپاه منتقل شده است. 
مشخص است که اخذ رشوه توسط متهم، در حیطه‌ی اعمال عملیات توسط سازمان اطلاعات سپاه و انتقال «قاسم‌زاده» به بند دو الف سپاه نبوده و وی در این سازمان پرونده و بازداشت دیگری داشته که برای تجمیع پرونده، توسط ضابط اول بازداشت و زندان امنیتی که ابتدا در آن بازداشت بوده، منتقل شده است. به عبارت دیگر، سخنگوی قوه قضائیه بازداشت اول «بیژن قاسم‌زاده» را به دلیل انتشار خبر آن در «آمدنیوز» در سکوت گذاشته و تنها به بازداشت دوم استناد کرده است. 
«بیژن قاسم‌زاده» در زمان تصدی بازپرسی شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه، به دلیل مفاسد بی‌شمار، تحت کنترل حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در دوران تصدی «صادق آملی لاریجانی» قرار گرفت و به غلام «عباس جعفری دولت‌آبادی» تبدیل شد. 
وی تنها در یک پرونده بیش از ۱۰۰ بی‌گناه را در پرونده‌ای تحت عنوان «پرونده آمدنیوز» بازداشت کرد تا عصبانیت «صادق لاریجانی» از افشاگری‌های «آمدنیوز» در پرونده‌های جاسوسی دخترش و ۶۳ حساب بانکی را به نمایش درآورد. این بی‌گناهان با حکم «قاسم‌زاده» هر کدام بیش از شش ماه را در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۱ حفاظت اطلاعات قوه قضائیه گذراندند و بسیاری از آنان از شدت فشارهای روحی و شکنجه‌ی ضابطین ناچار شدند علیه خود اعترافات اجباری را برای ارتباط با «آمدنیوز» و «روح‌الله زم» انجام دهند. 
«قاسم‌زاده» بازپرس صادر کننده حکم فیلترینگ تلگرام نیز بوده و پرونده‌های «اسفندیار رحیم مشایی» و «حمید بقایی» را نیز تشکیل داده است. 
به دلیل شدت اطلاعات پذیری وی از «صادق آملی لاریجانی»، تمامی پرونده‌های منتقدین یا عاملین فعالیت علیه «صادق لاریجانی» مستقیما توسط «امیر قطبی» سرپرست دادسرای رسانه و معاون دادستان نزد وی ارسال می‌شده است. 

«قاسم‌زاده» بازپرس پرونده‌ی «هنگامه شهیدی» از منتقدان «صادق لاریجانی» را نیز بر عهده داشته و مظالم بی‌شماری را علیه این زندانی سیاسی انجام داده است. 

هنگامه شهیدی پس از صدور احضاریه توسط «بیژن قاسم‌زاده» برای او به اتهام «توهین به رئیس قوه قضائیه» در کانال تلگرامی خود نوشت: «آقای قاسم زاده! در این مدتی که در آزادی موقت بودم، دوستان و همشهری‌هایتان که با آنان هم پیاله هستید اطلاعات و مداركی از خلوت و جلوت شما به من داده‌اند كه روزی ده بار با خودم گفتم وای به حال مردم بی‌گناه و بیچاره‌ای که با قضاوت شما و امثال شما گوشه زندان‌ها بازداشت هستند و حفاظت اطلاعات قوه قضاييه و دادسرای انتظامی قضات از آن موارد بی‌خبر است! در صورت بازداشت همه مستندات و گزارشات، توسط مردم حق طلب برای مراجع فوق الذکر برای هرگونه اقدام ارسال خواهد شد.»

گفتنی است «عباس جعفری دولت‌آبادی» دادستان فاسد پیشین تهران نیز هم‌چنان از تاریخ ۳۰ مردادماه که به دلیل عدم تودیع وثیقه‌ی ۵۰۰ میلیارد تومانی بازداشت شد، در بند دو الف زندان اوین به سر می‌برد. وی به دلیل مفاسد کلان مالی و اخلاقی با «اکبر طبری» و «حسن رعیت» بازداشت شده است. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar