جمعه ۱۹-۰۷-۱۳۹۸
رئیس جمهوری ترکیه تهدید کرد که اگر رهبران کشورهای اروپایی عملیات ترکیه در شمال سوریه را تجاوز توصیف کنند، میلیون‌ها پناهجو را روانه اروپا خواهد کرد.
«محبت نیوز»- رییس جمهور ترکیه در سخنان خود گفت: سلام اتحادیه اروپا ، بیدار شوید. من این را دوباره می گویم، اگر شما سعی کنید عملیات ما را در آنجا به عنوان یک تجاوز توصیف کنید، کار ما ساده است ، ما درها را باز خواهیم کرد و ۳.۶ میلیون مهاجر را برای شما می فرستیم.
رییس جمهور ترکیه  شمال سوریه را از آنچه به گفته او تروریست می باشند پاک خواهد کرد و افزود هدف این عملیات فراهم کردن شرایط برای بازگرداندن پناهجویان سوری به آن کشور است.
بنابراین گزارش، براساس توافقنامه سال ۲۰۱۶ با اتحادیه اروپا ، ترکیه موافقت کرد که در ازای شش میلیارد یورو و مسافرت بدون ویزا برای شهروندان خود ، از عزیمت پناهندگان به اروپا جلوگیری کند اما مکررن از نحوه کمک ها انتقاد کرده است.
اردوغان خطاب به اتحادیه اروپا گفت: شما هرگز صادق نبوده اید. اکنون آنها می گویند که سه میلیارد یورو را به ما نمی دهند، آیا تاکنون به قولهایتان عمل کرده ایید .
اردوغان گفت: ما می خواهیم برای کسانی که می خواهند به کشور خود برگردند اما خانه ای برای آنها باقی نمانده است ،با تأمین بودجه بین المللی، مسکن احداث کنیم.