سه شنبه ۱۶-۰۷-۱۳۹۸
سیدباقر هاشمی شاهرودی رئیس بنیاد فقه و معارف اهل بیت
یک منبری جوان در مشهد با تعریف و تمجید از اسلام و جامعه اسلامی و اهل بیت در جلسه‌ای پرسیده چرا آمار طلاق، سن ازدواج و شراب‌خواری و گرایش به دین مسیحیت افزایش پیداکرده است؟
«محبت نیوز»- حجت‌الاسلام سیدباقر هاشمی شاهرودی رئیس بنیاد فقه و معارف اهل بیت با تعریف و تمجید از اسلام و جامعه اسلامی و اهل بیت ۱۴ مهرماه در یک جلسه پرسیده «چرا آمار طلاق، سن ازدواج و شراب‌خواری و گرایش به دین مسیحیت افزایش پیداکرده است؟ باید بتوانیم با نگاه و رفتار، فردی را جذب اهل بیت کنیم.»
این پرسش انحرافی در حالی مطرح شد که سازمان جهانی بهداشت، چهارشنبه ۲ اکتبر (۱۰ مهرماه)، در گزارشی اعلام کرد، از میان ۱۸۹ کشور جهان افغانستان رتبه چهارم و ایران رتبه نهم در میان مصرف‌کنندگان نوشیدنی‌های الکلی در سطح همه کشورهای جهان را به خود اختصاص داده‌اند.
این گزارش که بر اساس بررسی‌های علمی و میدانی صورت می‌‌گیرد برای جمهوری اسلامی ایران و به خصوص روحانیون گران تمام شد زیرا به طور مشخص حاصل کارنامه ناموفق نظام آموزشی و پرورشی در ایران است که پس از انقلاب اسلامی محوریت دینی داشت.
۱۲ مهر ۱۳۹۸ سایت خبری «تابناک» وابسته به محسن رضایی فرمانده پیشین سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گزارشی پرسید «چرا هیچ مقام مسئول و غیرمسئولی این «رتبه نهم جهانی» را تکذیب نمی‌کند؟!».
تابناک می‎نویسد «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفته تا مرجع انتظامی، مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضا، پژوهشکده‌های مختلف وابسته به قوا، مراجع حقوقی، سیاستمداران، اساتید دانشگاه، نهاد‌های فرهنگی و هر جای دیگری که مستقیم یا غیرمستقیم با چرخه تولید، قاچاق، توزیع و مصرف مشروبات الکلی و گرایش ایرانیان به نوشیدن الکل در ارتباط هستند، اما نه در رد گزارش سازمان بهداشت جهانی تلاشی صورت می‌دهند و نه برای رفع این معضلِ رو به رشد گامی برمی‌دارند.»
در چنین شرایطی منبری‌ها و روضه‌خوان‌ها که زورشان به سازمان بهداشت جهانی نرسید به مسیحیت حمله کردند! در واقع جز تخریب و یاوه‌سرایی راهکار دیگری نداشته و طلاق و شراب‌خواری و گرایش به مسیحیت را در یک ردیف قرار داده است. او گفته اگر در «کرسی اهل بیت» هستیم باید هم جامعه را بشناسیم و هم عهده‌دار نیازهای آن باشیم.
دو سه روز پس از انتشار گزارش سازمان بهداشت جهانی روز بعد از این اظهار نظر رئیس مرکز ملی مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، این گزارش را تکذیب کرد و گفت، «مطالعات انجام‌شده در کشور نشان می‌دهد که بین ۹۰ تا ۹۵ درصد ایرانی‌های بزرگسال (بالای ۱۵ سال) الکل مصرف نمی‌کنند.»
مسئولان وزرات بهداشت در حالی گزارش سازمان بهداشت جهانی را زیر سوال می‎برند که سال‌های قبل این آمار تایید می‎شد. به عنوان مثال مرداد سال ۱۳۹۶ خبرگزاری ایسنا در گفتو با دو کارشناس نوشت:
«…نیروی انتظامی میزان كشفیات الكل در كشور را حدود ۲۰ میلیون لیتر در سال اعلام كرده و در بیشتر مواقع میزان مصرف حدود سه برابر كشفیات است و بر این اساس باید مصرف الكل را حدود ۶۰ میلیون لیتر در سال دانست كه به طور تقریبی معادل عدد اعلام شده سازمان بهداشت جهانی است.»
آمار طلاق نیز در ایران فاجعه ‎بار است. طبق آخرین گزارش‌ها تا سال ۹۶ ساعتی ۲۰ طلاق در کشور ثبت می‌شود و این آمار رسمی است. نظام تلاش می‌کند وضعیت وخیم جامعه را مرتبط با سبک زندگی غربی بداند اما آنچه در ایران می‌گذرد حاصل چهل سال حکومت روحانیون است. دلیل آن را نیز باید در نوع عملکرد خود جستجو کنند و قبل از آنکه به مردم انتقاد کنند به فرزندان خود و آقازاده‌ها نگاهی اندازند.