چهارشنبه ۰۱-۰۸-۱۳۹۸
جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران روز سه‌شنبه ۲۲ اکتبر گزارش تازه‌ای منتشر کرد و در آن تاکید کرد که نقض حقوق بشر در ایران همچنان ادامه دارد.
«محبت نیوز»- تازه ترین گزارش جاوید رحمان بر مساله حقوق مدنی و سیاسی، حقوق زنان و مساله حجاب و آمار اعدام‌ها در ایران به ویژه اعدام کودکان متمرکز بود.
به نقل از یورونیوز، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران گفت: «در سال گذشته، شاهد تاثیر منفی ادامه وخامت اوضاع اقتصادی بر تحقق حقوق اقتصادی و اجتماعی در ایران بودم. از طرف دیگر حقوق مدنی و سیاسی به طور مداوم محدود می‌شود.»
او همچنین افزود: «آنهایی که خواستار حمایت و احترام به حقوق بشر هستند، از جمله مدافعان حقوق بشر، اعضای گروه‌های اقلیت، وکلا، روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق کارگری و افراد معترض به حجاب اجباری، مورد تهدید، آزار و اذیت و بازداشت قرار گرفته‌اند.»
او در موضوع حقوق زنان و مساله حجاب اجباری در ایران نیز گفت: «زنان و مردان معترض به قوانین اجباری در مورد نقض قوانین حقوقی همچنان با دستگیری و بازداشت روبرو هستند، بسیاری از آنها به جرائم مربوط به امنیت ملی متهم شده اند که نشان دهنده افزایش فشارها بر زنانی است که خواهان احقاق حقوق خود هستند. »
 رحمان همچنین تاکید کرد که «اگرچه مجوز کنونی دولت برای حضور زنان در مسابقات فوتبال استقبال می‌کنیم اما این تنها یک گام است. تبعیض گسترده علیه زنان در قانون و در عمل همچنان ادامه دارد.»