دوشنبه ۲۹-۰۷-۱۳۹۸
هنوز مشخص نیست آیا وضعیت تحصیلی فرزندان او تغییری کرده است یا نه اما شنیده‌ها حاکیست مقامات و مسئولان زندان به وی اطمینان خاطر دادند که موضوع را بررسی خواهند کرد.
«محبت نیوز»- یوسف ندرخانی دگراندیش مسیحی غیرتثلیثی پس از ۲۱ روز، یکشنبه ۱۴ اکتبر (۲۲ مهرماه)، به اعتصاب غذای خود پایان داد.
این زندانی عقیدتی که به دلیل فعالیت‌های مسیحی در حال گذراندن محکومیت ۱۰ ساله‌اش می‌باشد و در اوین زندانی است از اول مهرماه سال‌جاری دست به اعتصاب غذا زد.
اعتصاب غذای این زندانی در اعتراض به وضعیت تعلیقی تحصیل فرزندانش و امتناع مدارس از ثبت نام این دانش آموزان در آستانه سال تحصیلی جدید صورت گرفت.
طبق گزارش‌ منابع آگاه ندرخانی صاحب سه فرزند (پسر) ۱۵، ۱۶ و ۱۷ ساله است. فرزندان او با توجه به گرایش خانوادگی به مسیحیت از شرکت در کلاس‌های دینی و قرآن در مدرسه امتناع می‎کردند و برای این دو درس نمره‌ای برای آن‌ها منظور نشده بود و با وجود حضور مرتب در سایر کلاس‌‌ها از مقطع نهم به بالا، برای این دانش آموزان کارنامه قبولی صادر نشده است.
هنوز مشخص نیست آیا وضعیت تحصیلی فرزندان او تغییری کرده است یا نه اما شنیده‌ها حاکیست مقامات و مسئولان زندان به وی اطمینان خاطر دادند که موضوع را بررسی خواهند کرد.
گفتنی است برخی مدارس، بطور موقت فرزندان یوسف ندرخانی را به عنوان مهمان، تا زمان تعیین نتیجه و رای دادگاه در مورد این پرونده، پذیرفته‌اند.
در سال‌هایی اخیر تحصیل دانش آموزان «غیرمسلمان» در مدارس ایران محدود‌تر شده است.
در آخرین مورد یکی دوهفته پیش از آغاز سال تحصیلی وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی تهدید کرد اگر دانش‌آموزان اظهار کنند که پیروان ادیان دیگری بجز ادیان رسمی کشور هستند تحصیل آن‌ها در مدارس ممنوع است.
دولت حسن روحانی که با شعار «تدبیر و امید» روی کار آمد و مدعی بود وضعیت حقوق اقوام و اقلیت‌‌های دینی و قومی را بهبود می‌بخشد اکنون در مسیری قدم برداشته که نتیجه ای به جز بدتر شدن وضعیت در پی نداشته است.
مهر ماه سال ۹۵ مقرر کردند مدارس اقلیت‌های دینی فقط مجاز به ثبت نام از دانش‌آموزان اقلیت‌های دینی هستند.
آبان سال ۹۶ در بخشنامه ‏ای محرمانه از مدیران مدارس در استان مازندران خواسته شده دانش آموزانی را که به جز مذهب شیعه مذهب یا اعتقادی دیگری دارند شناسایی و معرفی شود.
در سالهای اخیر به دستور وزارت آموزش و پرورش و تحت نظارت نهادهای امنیتی مدیر بسیاری از مدارس اقلیت‌های دینی به افراد مسلمان که صلاحیت آنها از سوی حکومت تایید شده سپرده شد.