شنبه ۰۴-۰۸-۱۳۹۸
یونان به منظور کاهش مهاجران در کمپ های جزایر لیسبوس و ساموس صدها پناهجو را به دیگر مناطق این کشور انتقال داد. یونان در نظر دارد تا پایان امسال بیش از ۲۰ هزار مهاجر را به مناطق دیگر در داخل این کشور انتقال دهد.
«محبت نیوز»- یونان به منظور اینکه از تراکم پناهجویان در کمپ های بیش از حد پر در جزایر ساموس و لیسبوس در شرق دریای آژه بکاهد، صدها مهاجر را به مناطق دیگر این کشور انتقال داده است. چنانچه تلویزیون دولتی (ای آر تی) و خبرگزاری نیمه دولتی (ANA MPA) گزارش داده اند، در دو مرحله ۱۵۶ مهاجر از جزیره لیسبوس به بزرگترین بندر یونان «پیرایوس» و ۶۹۳ تن دیگر به بندر «الوزیس» در غرب آتن انتقال داده شدند.
به نقل از دویچه وله، شهرداران جزایر لیسبوس، خیوس، ساموس، لیروس و کاس که کمپ های ثبت نام پناهجویان در آنجا واقع است، از ماه ها پیش به این سو از خطر ناآرامی و شرایط غیر قابل کنترل در جزایر شان به دلیل پر بودن بیش از حد کمپ ها هشدار داده اند.
چنانچه وزیر حفاظت از شهروندان یونان در هفته های گذشته در پارلمان گفته بود، آتن می خواهد تا پایان امسال بیش از ۲۰ هزار مهاجر را از جزایر به مناطق دیگر این کشور انتقال دهد.