tisdag 11 september 2018

رئیس جدید کمیساریای عالی حقوق بشر: زندانی سیاسی و پناهنده بودم

رئیس جدید کمیساریای عالی حقوق بشر: زندانی سیاسی و پناهنده بودم

رئیس جمهوری پیشین شیلی حدود دو ماه پیش به ریاست کمیساریای عالی حقوق بشر ملل متحد منصوب شد.
به گزارش «محبت نیوز» میشل باشله، رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در نخستین سخنرانی خود در مقام جدید، به شدت از رویکرد میانمار، عربستان سعودی، چین و ایالات متحده آمریکا در مسائل مختلف حقوق بشری انتقاد کرد.
به نقل از یورونیوز، رئیس جمهوری پیشین شیلی حدود یک ماه پیش به ریاست کمیساریای عالی حقوق بشر ملل متحد منصوب شد و از اول سپتامبر کار خود را در مقام جدید به صورت رسمی از اول سپتامبر آغاز کرد.
خانم باشله روز دوشنبه گفت: «من خودم زندانی سیاسی بودم و دختر یک زندانی سیاسی هستم. من پناهنده بودم. من پزشکی بودم که از جمله برای کودکانی که تجربه شکنجه و ناپدید شدن والدینشان را داشتند کار کردم… من صدای قربانیان خواهم بود.»
میشل باشله، در دوران حکومت آگوستو پینوشه به دلیل فعالیت‌های سیاسی به زندان افتاد. وی فرزند آلبرتو باشله، از مخالفان پینوشه بود و در دوران سرکوب پس از کودتای ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۳ در بازداشتگاه به شدت شکنجه شد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar