tisdag 18 september 2018

نتیجه یک تحقیق دانشگاهی: افسردگی در میان خداباوران کمتر است

نتیجه یک تحقیق دانشگاهی: افسردگی در میان خداباوران کمتر است

روابط انسانی و اجتماعی برای سلامت روانی و هدفمند کردن زندگی اهمیت بسیار دارند، اما یک تحقیق جدید دانشگاهی نشان داده است که رابطه افراد ایماندار با خداوند نیز اثر مشابهی در سلامت روانی و هدفدار ساختن فرد دارد.
«محبت نیوز»- محققان روانشناسی دانشگاه میشیگان در نشریه علمی شخصیت نتایج این تحقیق را منتشر کرده اند که نشان می‌دهد افراد خدا باور که احساس تنهایی میکنند، درمقایسه با افرادی که خود را بی خدا می‌نامند، احساس انزوای کمتری دارند.
این تحقیق شامل سه مطالعۀ جداگانه با جامعه آماری ۱۹۷۵۵ نفر است. در این تحقیق شرکت کنندگان خداباوری که فاقد رابطه اجتماعی بودند اعتقاد داشتند خداوند بهترین دوست آنهاست و جای خالی انسانها را پر میکند. مولفان این مطالعه علمی میگویند افراد ایماندار، خداوند را همراه و دوست واقعی خود میدانند و ایمان به خداوند در زندگی آنان تاثیرات سلامتی بخش روانی دارد.
“نیکلاس میشالاک” یکی از محققان این پروژه تحقیقی میگوید این مطالعه نشان میدهد که احساس در رابطه بودن می‌تواند به تنهایی مانع از احساس افسردگی شود، حتی اگر این رابطه با وجودی غیر ملموس باشد. بر اساس این تحقیق انسانها به کسی یا چیزی نیاز دارند تا او را خشنود کنند و به وجود خود در رابطه با او معنا دهند. به همین علت افرادی که به خدا ایمان ندارند در صورت نبود رابطه با کیفیت انسانی دچار تنشهای روانی بیشتری میشوند. “اسکار رابار” از اساتید روانشناسی میشیگان میگوید پیشنهاد این تحقیق به هیچ وجه این نیست که انسانها روابط انسانی خود را به خاطر رابطه با خدا حذف کنند، اگر رابطه انسانی به آنها هدف و انگیزه میدهد بهتر است برای حفظ آن رابطه تلاش کنند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar