onsdag 19 september 2018

سهم ناچیز ایرانیان از اعزام پناهجویان مقیم ترکیه به کشورهای سوم

سهم ناچیز ایرانیان از اعزام پناهجویان مقیم ترکیه به کشورهای سوم

آمارهایی از جابجایی پناهجویان از طریق کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ترکیه به کشورهای سوم منتشر شده است که در این آمارها سهم پناهندگان ایرانی نسبت به سالهای گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
فرتور آرشیوی است
«محبت نیوز»- کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در طی گزارشی اعلام کرده  است که در هشت ماه نخست سال جاری ۱۰ هزار ۲۶۸ پناهنده را به کشور سوم معرفی کرده است.
به نقل از انجمن همبستگی با پناهندگان افغان در ترکیه، از این میان، ۶۷ درصد (۶ هزار ۸۷۹ نفر) آنها را شهروندان سوریه تشکیل می دهد، ۱۴ درصد ( ۱۴۵۰ نفر) عراقی ها، ۱۴ درصد (۱۴۳۷ نفر) را افغانها، ۳ درصد (۳۰۸ نفر) ایرانی ها و ۱ درصد (۱۰۲ نفر) را بقیه پناهجویان از کشورهای آفریقایی و پاکستانی تشکیل می دهد.
در این فاصله زمانی هشت ماهه اول سال جاری، تعداد پناهجویان که ترکیه را به مقصد کشورهای سومی ترک کرده اند به ۴ هزار ۵۷۰ نفر می رسد.
از این میان، ۹۱ درصد (۴ هزار ۱۵۸ نفر) آنها را سوری ها تشکیل می دهند، ۳ درصد ( ۱۳۷نفر) عراقی ها، ۱درصد (۴۶ نفر) را افغانها و بقیه پناهجویان را از کشورهای آفریقایی، ایران و پاکستان تشکیل خواهند داد.
شایان ذکر است روز گذشته وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود که این کشور سال مالی آینده تنها ۳۰ هزار پناهجوی جدید را قبول خواهد کرد. این رقم در مقایسه با ۱۱۰ هزار پناهجویی که در سال آخر ریاست جمهوری اوباما پذیرش شده بودند و حتی در مقایسه با سهمیه ۴۵ هزار نفری امسال کاهش شدیدی را نشان می دهد که این موضوع می تواند خبر ناخوشایندی برای پناهجویان در ترکیه باشد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar