torsdag 13 september 2018

بازیگر اسپانیایی به اتهام «توهین به مقدسات مسیحیان» دادگاهی شد

بازیگر اسپانیایی به اتهام «توهین به مقدسات مسیحیان» دادگاهی شد

حواشی بازداشت یک هنرپیشه مشهور تلویزیون و سینمای اسپانیا بدلیل «توهین به مقدسات» خبر ساز شد.
به گزارش «محبت نیوز» ویلی تولدو سال گذشته در صفحه فیس بوک خود در متنی که نوشت به خدا و مریم مقدس «توهین» کرد. انجمنی از وکلای کاتولیک از او شکایت کردند و یک قاضی دادگاه اسپانیا این شکایت را پذیرفت.
به نقل از یورونیوز، بار اول سال گذشته ویلی تولدو به دادگاه احضار شد اما این هنرپیشه با بیان اینکه «کفرگویی» طبق قانون اساسی اسپانیا جرم محسوب نمی شود و دیگر ما در زمان حکمرانی کلیسا زندگی نمی کنیم از رفتن به دادگاه سرباز زد.
بار دیگری هم که احضار شد به همین دلایل از حضور در دادگاه خودداری کرد تا در نهایت روز چهارشنبه به دستور قاضی دادگاه بازداشت شد. قاضی دادگاه دلیل بازداشت را نه «توهین به مقدسات»، که جرم تعریف شده در اسپانیای دموکراتیک نیست، بلکه عدم تمکین به دستور دادگاه عنوان کرد.
ویلی تولدو روز پنج شنبه پس از حضور در دادگاه آزاد شد. با این حال انتقادات فراوانی از ساختار قضایی اسپانیا مطرح شده است و بسیاری از منتقدان مدعی اند بازداشت این بازیگر نشانه ای از بازگشت به زمان دیکتاتوری فرانکو محسوب می شود.
پیش از او والتونیک یک خواننده رپ ۲۴ ساله اهل بارسلونا بدلیل استفاده از عبارات «توهین آمیز» نسبت به خانواده سلطنتی اسپانیا در متن ترانه های خود به دادگاه احضار شده بود. او پیش از اجرای دادگاه از اسپانیا گریخت و به بلژیک رفت.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar