lördag 15 september 2018

رهبر بوداییان خطاب به پناهجویان: به کشورهایتان برگردید و آنجا را بسازید

رهبر بوداییان خطاب به پناهجویان: به کشورهایتان برگردید و آنجا را بسازید

دالایی لاما، رهبر بوداییان تبت می گوید اروپا به اروپاییان تعلق دارد و پناهجویان باید به کشورهایشان بازگردند و کشورشان را بازسازی کنند.
به گزارش «محبت نیوز» دالایی لاما که روز چهارشنبه در کنفرانس «هنر شادی و صلح» در شهر مالمائو سوئد سخن می گفت همچنین افزود که اروپا به طور اخلاقی برای کمک به پناهجویانی که واقعن زندگی‌شان در خطر است مسئولیت دارد.
به گزارش یورونیوز،رهبر ۸۳ ساله بوداییان که خود از پایتخت تبت به هند پناهنده شده است خطاب به اروپاییان گفت: «پناهجویان را بپذیرید، کمک‌شان کنید، آموزششان دهید اما در نهایت آنها باید کشور خودشان را بسازند.»
کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به سخنان دالایی لاما، این موضع گیری وی را محکوم و برخی نیز وی را به ریاکاری متهم کردند. برخی کاربران نوشته اند که آیا او نباید با بازگشت به تبت یک الگوی نمونه ارائه کند؟
دالایی لاما این سخنان را چند روز بعد از انتخابات پارلمانی سوئد ابراز می کند که آرای حزب مهاجرستیز دموکرات سوئد در این انتخابات رشد چشمگیری داشت.
رهبر بوداییان تبت، میلیون‌ها پیرو در سراسر جهان دارد. وی برنده جایزه صلح نوبل است با این حال اظهارنظرهای عجیبی در سالهای گذشته در ارتباط با پناهجویان ابراز کرده است.
دالایی لاما در سال ۲۰۱۶ در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفته بود: «اروپا بطور کلی یا برای مثال آلمان نمی تواند تبدیل به یک کشور عرب شود.» وی همچنین گفته بود که تعداد پناهجویان در اروپا خیلی زیاد است.
دالایی لاما خود یک پناهنده است که در سال ۱۹۵۹ و بعد از آنها مقامات چین، خودمختاری تبت را محدود کردند، به همراه هزاران نفر از پیروانش به هند پناهنده شدند. وی اکنون در شمال هند زندگی و برای کنفرانس های متعدد و دیدار با مقامات سیاسی به سراسر جهان سفر می کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar