söndag 16 september 2018

پناهجویان ایرانی و افغان در «اتریش» خود را آتش زدند

پناهجویان ایرانی و افغان در «اتریش» خود را آتش زدند

چهار پناهجوی افغان و یک پناهجوی ایرانی که بین سنین ۱۹ تا ۳۳ ساله بودند بعد از اعلام تصمیم دولت اتریش مبنی بر رد شدن درخواست پناهندگی دست به خودسوزی زدند.
«محبت نیوز»- این اتفاق بعد از ظهر روز شنبه ۱۵ سپتامبر در وین رخ داد و موجب به راه افتادن آتش سوزی در اردوگاه پناهجویان و حضور نیروهای آتش نشانی و پلیس شد. علاوه بر این افراد، حدود ۲۰ نفر دیگر به علت مسمومیت ناشی از تنفس گازهای سمی هم به بیمارستان منتقل شده‌اند.به گفته مقامات اتریش هر شش نفر زنده هستند اما در وضعیت وخیمی به سر می‌برند.
روزنامه‌های اتریشی گزارش داده‌اند که چهار نفر از این پناهجویان افغان و یک نفر ایرانی بوده و همگی بین ۱۹ تا ۳۳ سال سن داشته‌اند. در یادداشتی که از آنها کشف شده، نوشته‌اند که «ترجیح می‌دهیم در اتریش بمیریم تا به کشورمان بازگردیم.»
پیش از این هم در این کمپ پناهجویی پناهجویان برای توقف اخراج دست به اقدامات مشابهی زده بودند. اعتصاب غذا و خودکشی تاکنون چندین بار در این کمپ اتفاق افتاده است.
تصوری از سلول پناهجویانی که خودسوزی کردند
اتریش اخیرن مجمعه‌ای از اقدامات را برای کنترل پناهجویی اجرا کرده است، از جمله محروم کردن پناهجویان از شرکت در طرح‌های کارآموزی.
سفارت ایران در وین، به انتشار بیانیه‌ای نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. سفارت ایران در این بیانیه ضمن ابراز تاسف از این اتفاق، خواستار بررسی فوری وضعیت آسیب دیدگان از جمله یک ایرانی و ۴ افغان شده است.
مقامات ایرانی همچنین در این بیانیه اعلام کرده‌اند که در حال پیگیری آخرین وضعیت پناهجوی ایرانی هستند.
رسانه‌های محلی اتریش می‌گویند حال این افراد وخیم است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar