lördag 15 september 2018

لحظاتی آرامش بخش در یکی از رویایی ترین کلیساهای جهان


لحظاتی آرامش بخش در یکی از رویایی ترین کلیساهای جهان

با یک قایق سواری در سفری کوتاه به میان جزیره بلد و کلیسای مشهورش می رسید. کلیسای “مریم مقدس” که به سبک باروک ساخته شده، قدمتش به قرون وسطی بر می گردد.
«محبت نیوز»-کارنیولای شمالی منطقه ای در شمال غربی کشور اسلوونی و در احاطه کوه های آلپ است که دریاچه ای زیبا را در خود جای داده است، دریاچه ای که به نماد این منطقه تبدیل شده و با چشم اندازهای کوهستانی اطراف مناظری دلفریب را خلق کرده است. بدون شک این دریاچه جذاب و زیبا از مهمترین جاذبه های توریستی اسلوونی است و سالیانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.
این جزیره چندین ساختمان دارد که اصلی ترین آن، کلیسایی مقدس در یادبود مریم مادر عیسی مسیح است که تاریخ ساخت آن به قرن پانزدهم می رسد. این کلیسا، دارای یک برج باشکوه ۵۲ متری است که برای رسیدن به آن باید ۹۹ پله ی بزرگ را پیمود. پله هایی که شما را به بالای برج می رساند.
چیزی که این دریاچه را خاص و منحصربفرد کرده جزیره ای کوچک به شکل اشک است که در وسط دریاچه است، بدون شک معروف ترین نماد دریاچه بلد همین کلیسا است که با تاریخی بلند و طولانی بر روی جزیره ای در وسط دریاچه قرار گفته است بر روی جزیره جاذبه ها و بناهای دیگری هم هست که در پشت فضای سبز انبوه جزیره پنهان شده اند.
کلیسای مریم مقدس که به سبک باروک ساخته شده، قدمتش به قرون وسطی بر می گردد. البته پیش از آن که چنین کلیسایی بنا شود، در این محل معبد باستانی قرار داشت که در جنگ از بین رفت. کلیسای مریم مقدس نخستین بار در سال ۱۱۴۲ میلادی به سبک رومانسک و با سه محراب ساخته شد. در میان قرن پانزدهم به دستور اسقف اعظم وقت، کلیسا بازسازی شد و این بار از سبک گوتیک برای احداث کلیسا استفاده کردند. البته عمر این کلیسای نوساز به یک قرن هم نرسید و در ابتدای قرن شانزدهم، کلیسای مریم مقدس بر اثر زلزله از بین رفت. بازسازی سوم کلیسا در همان سال یعنی ۱۵۰۹ میلادی انجام شد و این بار نیز سبک جدیدی را برای طراحی کلیسا به کار گرفتند و ساختمان جدید با معماری باروک ساخته شد.
اما مانند تمام آثار تاریخی، کلیسای مریم مقدس باز هم از گزند روزگار در امان نماند و دوباره پس از زلزله ای در قرن هفدهم تخریب شد. البته این آخرین بازسازی بود و کلیسای مریم مقدس شکل کنونی خود را از آن زمان به یادگار دارد. بعدها در قرن هجدهم محراب اصلی به صفحات و تندیس های از طلا آراسته شد. امروزه اگر به کلیسای عروج مریم بروید در میان محراب شمایلی از مریم مقدس را خواهید دید که بر صندلی نشسته است.
چند نکته جالب درباره کلیسای مریم مقدس:
یکی از جاذبه های اصلی این کلیسا برای گردشگران، ناقوس آرزو است که بر بالای سقف کلیسا قرار دارد. بر اساس باور مردم، هر که این ناقوس را با احترام به مریم مقدس به صدا درآورد، آرزویش برآورده خواهد شد.
جالب است بدانید باستان شناسان در جزیره بلد، بقایایی از دوره باستانی (حدود ۳۰۰۰ هزار سال پیش) پیدا کردند. همچنین نشانه هایی از حضور ساکنان اسلوواک و ۱۲۴ گور تاریخی و اسکلت مربوط قرن های ۹ تا ۱۰ میلادی از دیگر چیزهایی بود که تا به حال در جزیره بلد کشف شده است.
زوج های بومی بسیاری می آیند تا عروسی خود را در کلیسای دریاچه بلد برگزار کنند. بر اساس باورهای مردمی، مردی که عروس خود را از اسکله تا کلیسا که به اندازه ۹۹ قدم است، همراهی کند، زندگی شاد و خوشبخت را برای خودش تضمین کرده است.
گفتنی است جزیره بلد در اسلوونی علیرغم آنکه تنها چند خانه را در میانه ی یک دریاچه به یدک می کشد، اما از سوی مقامات این کشور دارای شهرداری بوده و به عنوان یک شهر تلقی می شود، چرا که این جزیره کوچک مقصد بسیاری از گردشگران از سرتاسر جهان به حساب می آید.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
FacebookTwitterBalatarinTelegram

نمایش نظر دهی 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar