fredag 14 september 2018

افزایش ۶ برابری ورود پناهجویان از طریق راه‌های زمینی به اروپا

افزایش ۶ برابری ورود پناهجویان از طریق راه‌های زمینی به اروپا

حدود ١٨ هزار پناهجوی غیرقانونی از ابتدای ماه ژانویه امسال از راه‌های زمینی وارد اروپا شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶ برابر است.
«محبت نیوز»- سازمان ملل متحد، روز جمعه ١۴ سپتامبر اعلام کرد که حدود ١٨ هزار پناهجوی غیرقانونی از ابتدای ماه ژانویه امسال از راه‌های زمینی وارد اروپا شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶ برابر است. اغلب این پناهجویان از طریق مرز ترکیه وارد یونان می‌شوند.
به نقل از RFI،همچنین بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی مهاجران وابسته به سازمان ملل متحد، یک پنجم پناهجویانی که وارد اروپا می‌شوند از طریق راه‌های زمینی است.
افزایش ورود پناهجویان از طریق راه‌های زمینی به اروپا در حالی است که تعداد پناهجویانی که از راه دریایی وارد این قاره می‌شوند، کمتر شده است. دلیل کمتر شدن این نوع ورود به اروپا سختگیری‌ها و مراقبت‌های بیشتر در مسیر پناهجویانی است که از لیبی با قایق به اروپا می‌آیند.
با این حال تعداد این دسته از پناهجویان بسیار زیاد است به طوری که از ابتدای امسال تاکنون ٧۴,۵٠٠ پناهجو با گذشتن از مدیترانه وارد اروپا شدند. این آمار در مدت مشابه سال گذشته ١٢٩ هزار نفر بود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar