tisdag 11 september 2018

محکومیت قتل‌عام تاریخی مسیحیان ترکیه توسط نماینده مجلس این کشور

محکومیت قتل‌عام تاریخی مسیحیان ترکیه توسط نماینده مجلس این کشور

“کارو پایلان”، نماینده ارمنی‌تبار مجلس ملی ترکیه بر این باور است که “عدم مجازات جنایات موجب تکرار و تشدید آن‌ها می‌شود”.
«محبت نیوز»- “کارو پایلان”، نماینده ارمنی‌تبار مجلس ملی ترکیه و عضو حزب کردی “دموکراتیک خلق‌ها” ضمن اشاره به فجایع ششم و هفتم سپتامبر ۱۹۵۵ که طی آن ارمنیان، یونانی‌ها و یهودیان در استانبول قتل‌عام شده و اموال‌شان به غارت رفت، به پایگاه خبری “بیانت” این کشور گفت: “عدم مجازات جنایات موجب تکرار و تشدید آن‌ها می‌شود”.
به نقل از آراکس، به عقیده وی جنایات معروف ۶ و ۷ سپتامبر امروز قابلیت تکرار را دارند، چرا که عصر حاضر و اوضاع جاری همان ایام ۱۹۵۵ را تداعی می‌کند.
وی با یادآوری خاطره تلخ نسل کشی ارمنیان در یکصد سال پیش افزود: “هر وقت دولت ترکیه از الفاظی مانند “ملی” و “دشمنان داخلی” استفاده کرده در پی آن فاجعه‌ای برای اقلیت‌ها به وقوع پیوسته است”.
کارو پایلان می‌گوید: “اقلیت‌ها تا به امروز نیز با درک این که هر لحظه احتمال وقوع یک فاجعه وجود دارد در ترکیه زندگی می‌کنند.
وی تاکید می‌کند: “روحانیون می‌توانند ذیل بیانیه‌هایی با محتوای “ما آزاد هستیم”، “ما خوشبخت هستیم” و از این دست را امضا کنند اما تمامی این‌ها خود گواه عدم آزادی اقلیت‌‌ها است”. (اشاره به سخنان و عملکردخلیفه ارمنیان ترکیه دارد)
این نماینده ارمنی مجلس ترکیه می‌گوید: “اقلیت‌ها همواره نگران وضع خود هستند. هر گاه درخواستی را ارائه می‌کنند، اندکی بعد از آن سکوت حکم فرما می‌شود و نگرانی‌ها بیشتر. همه خوب می‌دانند که عامل اصلی تمام فجایعی که به سرشان می‌آید دولت (ترکیه) است. و برای مقابله با آن کاری از دستشان بر نمی‌آید”.
وی می‌افزاید: “تنها ضامن امنیت اقلیت‌ها هوشیاری جوامع و سازگاری با نظام حاکم است که در مقطع فعلی نیز نظام حاکم از منطق سازگاری بسیار دور و غیر قابل اعتماد است و قوای دیگر کشور یعنی قوه مقننه، قوه قضائیه و مطبوعات نیز به این عرصه وارد نشده و در این رابطه کاری نمی‌کنند”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar