söndag 30 september 2018

بازسازی یک کلیسای تاریخی متعلق به ارامنه در ترکیه

بازسازی یک کلیسای تاریخی متعلق به ارامنه در ترکیه

مخارج بازسازی کلیسای مذکور حدود سه میلیون و ۹۸۴ هزار لیره تخمین زده شده که به متخصصین امر پرداخت گردیده و طی چند روز آینده عملیات بازسازی آغاز خواهد شد.
«محبت نیوز»- یک کلیسای تاریخی در منطقه “گیورین” استان “سباستیا”ی ارمنستان غربی که در حال حاضر در ترکیه است از سوی اداره تحقیقات ابنیه و آثار تاریخی این کشور مورد مرمت قرار می‌گیرد.
به نقل از آراکس، “اونور ایلداغ”، رییس اداره تحقیقات ابنیه و آثار تاریخی ترکیه ضمن اعلام این خبر گفت: “مخارج بازسازی کلیسای مذکور حدود سه میلیون و ۹۸۴ هزار لیره تخمین زده شده که به متخصصین امر پرداخت گردیده و طی چند روز آینده عملیات بازسازی آغاز خواهد شد”.
اونور ایلداغ افزود: “مرمت این کلیسا از طریق مزایده واگذار شده و اداره تحقیقات ابنیه و آثار تاریخی بر روند کار آن نظارت خواهد داشت”.
قابل ذکر است منطقه “گیورین” تا قبل از نسل کشی ارمنیان در سال ۱۹۱۵، دارای ۳۰۰۰ خانه بوده که ساکنان ۱۵۵۰ باب آن ارمنیان بودند. ارمنیان این منطقه به کشاورزی، تجارت و صنعت مشغول بوده و دارای یک کلیسای سنگی و یک مدرسه بوده‌اند. در سال ۱۹۱۵ جمع کثیری از ارمنیان “گیورین” در پی نسل‌کشی قتل‌عام شده و بازماندگان مجبور به ترک دیار شده‌اند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar