این عکس که در سپتامبر ۲۰۱۴ توسط کارلوس باریا، عکاس خبرگزاری رویترز ثبت شده، یک زن باردار چینی را در زیر آب و در حال عکس گرفتن در یک استودیوی عکاسی خصوصی در شهر شانگهای نشان می‌دهد. CREDIT: Carlos Barria/REUTERS
این عکس که در سپتامبر ۲۰۱۴ توسط کارلوس باریا، عکاس خبرگزاری رویترز ثبت شده، یک زن باردار چینی را در زیر آب و در حال عکس گرفتن در یک استودیوی عکاسی خصوصی در شهر شانگهای نشان می‌دهد.
CREDIT: Carlos Barria/REUTERS
تقاطع: حزب حاکم کمونیست چین، روز پنج‌شنبه (۲۹ اکتبر-۷ آبان) اعلام کرد که به بیش از سه دهه سیاست تک‌فرزندی در این کشور پایان می‌دهد و از این پس زوج‌های چینی می‌توانند تا دو فرزند داشته باشند.
پایان سیاست تک‌فرزندی که وعده‌ی اجرای آن از اواخر سال ۲۰۱۳ به خانواده‌های چینی داده شده بود، در راستای افزایش نرخ باروری با هدف کاهش بار مالی بر روی جمعیتی که به سرعت رو به پیری می‌رود، صورت می‌گیرد.
چین به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان با جمعیتی حدود ۱/۴ میلیارد نفر، سیاست تک‌فرزندی را از سال‌های دهه‌ی ۱۹۸۰ میلادی با هدف صرفه‌جویی در منابع غذایی کمیاب و جلوگیری از فقیر شدن خانواده‌ها به اجرا درآورد که این سیاست در این سه دهه، از ۴۰۰ میلیون تولد جلوگیری کرده است.
در این سال‌ها، زوج‌هایی که قانون تک‌فرزندی را نقض می‌کردند به پرداخت جریمه محکوم می‌شدند و حتی در مواردی وادار به سقط جنین می‌گردیدند.