سازمان مجاهدین خلق عضو کشته در کمپ آزادی،
تقاطع: شام‌گاه پنج‌شنبه (۲۹ اکتبر-۷ آبان) اصابت ۱۶ راکت به کمپ پناهندگان “لیبرتی” در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، به کشته شدن ۲۳ عضو “سازمان مجاهدین خلق ایران” و مجروح شدن ده‌ها عضو دیگر این سازمان مخالف جمهوری اسلامی منجر شد. در میان کشته‌شدگان، نام حسین ابریشمچی، از اعضای قدیمی و ارشد این سازمان نیز دیده می‌شود.
آن‌گونه که سرتیپ یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی علیه داعش به خبرگزاری “رویترز” گفته، راکت‌ها از منطقه‌ی “بکریه” در ۶ کیلومتری شمال شرقی فرودگاه بغداد به سوی “کمپ لیبرتی” پرتاب شده است.
هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حمله‌ی مرگ‌بار را بر عهده نگرفته اما مریم رجوی، رهبر “سازمان مجاهدین” که در پاریس اقامت دارد، شبه‌نظامیان شیعه وابسته به حکومت ایران را مسوول این حمله معرفی کرده است.
خانم رجوی در بیانیه‌ای که منتشر کرده، با بیان این ادعا که «عوامل رژیم ایران در داخل دولت عراق، مسوول آخرین حمله به کمپ لیبرتی هستند» گفته «دولت ایالات متحده امریکا و سازمان ملل متحد از این واقعیت کاملا آگاه هستند».
در همین حال، ساعاتی پس از انتشار اخبار حمله راکتی به “کمپ لیبرتی”، جان کری، وزیر امورخارجه امریکا که جهت شرکت در مذاکرات بین‌المللی برای حل بحران سوریه در وین به سر می‌برد، در بیانیه‌ای این حمله را، یک «حمله تروریستی وحشیانه و کور» خواند و در عین حال گفت که دولت امریکا در تماس نزدیک با مقامات ارشد عراقی است تا از ارائه‌ی خدمات پزشکی و اورژانسی به قربانیان اطمینان حاصل کند.
آقای کری در بیانیه‌ی خود اضافه کرده که «ایالات متحده به تعهداتش مبنی بر کمک به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در انتقال ساکنان کمپ لیبرتی (آزادی) به مکانی امن و دائمی، خارج از خاک عراق، پایبند است».
هم‌زمان، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نیز در بیانیه‌ای، حمله به کمپ لیبرتی را «قویا» محکوم کرده و نوشته که مجروحان این حمله به بیمارستان‌های بغداد منتقل شده‌اند.
اعضای “سازمان مجاهدین خلق ایران” که در جریان جنگ هشت‌ساله ایران و عراق، با جمهوری اسلامی می‌جنگیدند، تا پیش از سقوط صدام‌حسین، دیکتاتور مخلوع عراق، مورد حمایت وی قرار داشتند. پس از حمله‌ی امریکا به عراق و سقوط صدام، این سازمان با بیش از ۳ هزار عضو، ضمن تسلیم سلاح‌های خود، تحت حفاظت نیروهای امریکایی، هم‌چنان در کمپ نظامی “اشرف” باقی ماند تا این‌که در سال ۲۰۱۲، بیشتر اعضای آن به کمپ “لیبرتی” منتقل شدند. از آن زمان، این کمپ چند بار مورد حملات راکتی قرار گرفته است.
هم‌چنین، روز ۱۰ شهریور ۱۳۹۲، در حمله‌ای به “کمپ اشرف” که دست‌کم صد‌ نفر از اعضای “سازمان مجاهدین” هم‌چنان در آن حضور داشتند، دست‌کم ۵۲ نفر از اعضای این سازمان کشته و تعدادی نیز ناپدید شدند. در آن زمان، سپاه پاسداران دربیانیه‌ای، ضمن «ابراز خوشحالی» از این حمله، شمار قربانیان را بیش از ۷۰ نفر اعلام کرد. 
دولت کنونی عراق که رهبران شیعه‌ی آن ارتباط نزدیکی با حکومت ایران دارند، حضور سازمان مجاهدین خلق در این کشور را «غیرقانونی» و «اشغال‌گرانه» می‌داند.
در حال حاضر، شمار افرادی که در “کمپ لیبرتی” زندگی می‌کنند، نزدیک به ۲۲۰۰ نفر برآورد می‌شود.