torsdag 29 oktober 2015

بیش از صد روز بستری اجباری در بیمارستان به دلیل عجز از پرداخت هزینه

بیش از صد روز بستری اجباری در بیمارستان به دلیل عجز از پرداخت هزینهsanjarzehi0

خبرگزاری هرانا – نوجوان ایرانشهری به دلیل عجز از پرداخت هزینه های غیرمعمول بیمارستان، بیش از صد روز در بیمارستان خاتم الانبیا ایرانشهر علیرغم ترخیص پزشکی و بالاجبار بستری بوده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدنعیم سنجرزهی می گوید که پس از بستری شدن در بیمارستان خاتم الانبیا ایرانشهر و ناتوانی در پرداخت هزینه ۱۴ میلیونی بیمارستان، وی به مدت صدودو روز در این بیمارستان گرو گرفته شده و عدم رسیدگی طی این مدت، منجر به تشدید بیماری وی شده است.
سنجرزهی برخورد این بیمارستان طی مدت بستری بودن را “نامناسب” توصیف کرده و می گوید که مسئولین بیمارستان با توجیه عدم پرداخت هزینه و پایان درمان، از دادن غذای مناسب و دارو به وی خودداری کرده و در عین حال از ترخیص وی نیز ممانعت می کردند، وی تهدید شده است که در صورت عدم پرداخت در بیمارستان زندانی شده و یا به نیروی انتظامی تحویل داده خواهد شد.
آقای سنجرزهی نهایتا پس از رسانه ای شدن موضوع و پادرمیانی فرماندار بدون هیچ وجهی از بیمارستان مرخص شد، وی می افزاید پس از این ماجرا به دلیل وخامت حال در بیمارستان یزد بستری شد و با هزینه سیزده هزار تومان درمان شده است.
آقای سنجرزهی همچنین از فردی با نام “علیرضا” صحبت می کند که به دلیل مشابه با هیچ رسیدگی در بیمارستان بستری بوده به طوری که “بدنش عفونت کرده و کرم زده است”.
چندی پیش خبرگزاری ایلنا، از تبعید سه کارگر بیمارستان خاتم الانبیا ایرانشهر خبر داد که در اعتراض به نگهداری غیرقانونی بیماران عاجز از پرداخت هزینه از جمله یک نوجوان، از سوی بیمارستان جابجا شده بودند، یکی از مسئولین این بیمارستان در اعتراض به این خبر گفته بود: “اطلاعات آنها در خصوص کودک بستری شده و به زعم آنان گرو گرفته شده کاملاً نادرست است، بیمار نوجوانی بوده تیرخورده که به دفعات بستری شده و در اولین بستری شدن که اتفاقا بالاترین مبلغ صورتحساب را داشته است به دستور مقامات قضایی تحویل مقامات مربوط شده است و در دفعات بعدی نیز مبالغ قابل توجهی تخفیف از همان طریق مددکاری بیمارستان دریافت نموده است.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar