ستار بهشتی-یادبود-Aban94-4
تقاطع: روز پنج‌‌شنبه (۷ آبان-۲۹ اکتبر) ماموران امنیتی با بازداشت چندساعته‌ و تهدید، از شرکت شماری از فعالان سیاسی و مدنی در مراسم سومین سال‌گرد جان باختن ستار بهشتی جلوگیری کردند.
آن‌گونه که رضا خندان همسر نسرین ستوده در صفحه‌ی فیسبوکش نوشته، او و خانم ستوده و شهین مهین‌فر (مادر امیرارشد تاج‌میر از جان‌باختگان عاشورای خونین تهران در سال ۸۸) «به محض توقف در مقابل ورودی آرام‌گاه ستار بهشتی در رباط‌کریم» توسط ماموران امنیتی «محاصره» و بازداشت شدند.
به نوشته‌ی آقای خندان، ماموران، آن‌ها را «بدون حکم قضایی» و «به مدت ۳ ساعت و نیم» در اتاقی حبس و پس از پایان زمان مراسم، آزاد کرده‌اند.
او تاکید کرده که اتاق محل حبس‌شان «در یکی از ساختمان‌های بی‌حساب و کتابی که در دست نهادهای امنیتی است» قرار داشت.
وی هم‌چنین اضافه کرده که بعد از آزادی متوجه شده‌اند که محمد نوری‌زاد، نویسنده و فیلم‌ساز مخالف حکومت نیز به شیوه‌ای مشابه بازداشت شده است.
به گفته‌ی رضا خندان در مقابل اصرار آن‌ها برای نشان دادن حکم قضایی بازداشت، نامه‌ای با امضای قاسم‌پور، دادستان رباط‌کریم به آن‌ها نشان داده شده که «حکم بازداشت» نبود.
در همین حال، حشمت طبرزدی، دیگر فعال سیاسی شناخته‌شده‌ی مخالفت حکومت نیز در صفحه‌ی فیسبوکش نوشته که «وزارت اطلاعات دولت تدبیر و امید» از شرکتش در مراسم گرامی‌داشت ستار بهشتی ممانعت کرده است.
بر اساس گزارش‌ها، با وجود این ممانعت‌ها، مراسم یادبود ستار بهشتی، با حضور شماری دیگر فعالان سیاسی و مدنی هم‌چون محمد ملکی، اکرم نقابی (مادر سعید زینالی)، پروین فهیمی (مادر سهراب اعرابی)، شهناز اکملی (مادر مصطفی کریم‌بیگی)، سیمین عیوض‌زاده (مادر امید علی‌شناس، فعال جوان زندانی)، شعله پاکروان (مادر ریحانه جباری)، و محمدعلی جداری‌فروغی (وکیل دادگستری) بر مزار وی و نیز در منزل گوهر عشقی مادرش برگزار شد.
ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس ۳۵ ساله‌ای بود که علاوه بر وبلاگ‌نویسی، با اسامی مستعار در شبکه‌های اجتماعی مطالبی را در مخالفت با حکومت ایران منتشر می‌کرد. او بعد از چندین بار احضار و تهدید به بازداشت، روز نهم آبان ماه ۱۳۹۱ توسط ماموران “پلیس فتا” در منزلش در رباط‌کریم دستگیر شد و ماموران بعد از چهار روز، در ۱۳ آبان، خبر جان باختنش را به خانواده‌اش دادند. او چند روز بعد تحت نظر نیروهای امنیتی و با حضور حداقلی اعضای خانواده‌اش به خاک سپرده شد.