torsdag 22 oktober 2015

انتقاد تند آمریکا از سفر اسد به مسکو

انتقاد تند آمریکا از سفر اسد به مسکو

  • 21 اکتبر 2015 - 29 مهر 1394
کپی رایت تصویرAP
کاخ سفید بازدید بشار اسد رئیس جمهور سوریه از مسکو را به شدت محکوم کرده و یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته است که چنین استقبالی باعث جسورتر شدن دولت آقای اسد و طولانی تر شدن جنگ خواهد شد.
اریک شولتز سخنگوی کاخ سفید گفت: "اسد کسی است که علیه مردم خود از سلاح شیمیایی استفاده کرده و ما استقبال از او با فرش قرمز را مغایر هدف اعلام شده روسیه برای انتقال سیاسی در سوریه می دانیم."
یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت که از این بازدید متعجب نشده، اما نگرانی اصلی آمریکا ادامه حمایت نظامی روسیه است که به گفته او دولت اسد را جسور کرده؛ تحولی که به گفته او فقط باعث طولانی تر شدن جنگ داخلی خواهد شد.
سفر آقای اسد که سه شنبه انجام شد سه هفته پس از شروع عملیات هوایی روسیه در سوریه علیه پیکارجویان دولت اسلامی و سایر نیروها بود.
آقای اسد در این سفر صریحا قدردانی اش از مداخله ارتش روسیه در جنگ داخلی کشورش را بیان کرد. او گفت که مداخله روسیه مانع "گسترش بیشتر و زیان بیشتر" تروریسم در سوریه شده است.
آقای پوتین هم گفت که مسکو امیدوار است "امکان دستیابی به یک راه حل بلندمدت براساس یک فرآیند سیاسی با شرکت همه نیروها، و گروه های قومی و مذهبی به وجود آید."
استیو روزنبرگ خبرنگار بی بی سی در مسکو می گوید که آقای پوتین با میزبانی از آقای اسد پیام روشنی برای غرب فرستاد: اینکه مسکو یک بازیگر مهم در خاورمیانه است و بحران روسیه بدون دخالت روسیه حل نخواهد شد.
آقای پوتین پس از بازدید آقای اسد از مسکو با شماری از رهبران خاورمیانه از جمله عربستان سعودی و ترکیه که از مخالفان در سویه حمایت می کنند صحبت کرد.
به گزارش منابع خبری روسیه او همچنین با رهبران مصر و اردن هم درباره این سفر صحبت کرده است.
احمد داوداغلو نخست وزیر ترکیه گفته که "هیچ اعتباری برای دولت سوریه باقی نمانده است."
روسیه حملات هوایی در سوریه را روز ۳۰ سپتامبر، چند هفته پس از انتشار گزارش هایی درباره گسترش حضور نظامی این کشور به خصوص در اطراف لاذقیه، شروع کرد.
روسیه می گوید که در این حملات گروه داعش (دولت اسلامی) را هدف می گیرد.
اما کشورهای غربی و فعالان سوریه می گویند که هواپیماهای روسیه بر ضربه زدن به اهداف غیرداعش متمرکز بوده اند تا مواضع ارتش سوریه را تقویت کنند، اتهامی که مسکو رد می کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar