از راست: حسین نوش‌آبادی، صدف طاهریان، چکامه چمن‌ماه
از راست: حسین نوش‌آبادی، صدف طاهریان، چکامه چمن‌ماه
تقاطع: سخنگوی “وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی” در ایران می‌گوید انتشار عکس‌های بدون حجاب دو بازیگر زن سینمای ایران در روزهای گذشته، «نشانه خلاء شخصیت و کمبود عاطفی» آن‌ها است.
حسین نوش‌آبادی در گفتگو با “باشگاه خبرنگاران جوان”، انتشار عکس‌های بدون حجاب در فضای مجازی را کاری «ضد فرهنگی و اخلاقی» و «غیرقابل‌ توجیه» دانست و گفت: «ما انتظار نداریم هنرمندانی که از کنار همین مردم معروف شدند و جایگاهی پیدا می‌کنند، حالا بخواهند به باورها و اعتقادات همین مردم بی‌توجه باشند.»
آقای نوش‌آبادی با تاکید بر این‌که «این رفتارها نشان کمبودها و خلا روحی عاطفی است» اضافه کرد: «اگر این رفتار عامدانه و آگاهانه باشد طبق ضوابط و مقررات که ما اعلام کردیم این افراد دیگر نمی‌توانند به طور رسمی فعالیت کنند و ما دیگر آن‌ها را به عنوان هنرمند تلقی نمی‌کنیم.»
این مقام ارشد وزارت ارشاد دولت روحانی در پایان به این بازیگران زن توصیه کرد که «بلافاصله عکس‌ها را بردارند و کارشان را جبران کنند».
در یک هفته‌ی گذشتهصدف طاهریانوچکامه چمن‌ماه، دو بازیگر جوان سینمای ایران با انتشار عکس‌های بی‌حجاب و با پوشش متفاوت خود در شبکه‌های اجتماعی و فضای رسانه‌ای ایران خبرساز شده‌اند.   
بر اساس گزارش‌ها این دو بازیگر از ایران خارج شده‌اند و در حال حاضر تصمیمی برای بازگشت به کشور ندارند.
چکامه چمن‌ماه، بازیگر ۳۴ ساله، حضور در سینما را از سال ۱۳۷۷ با بازی در فیلم «بودن یا نبودن» به کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد. “شکلات”، “جایی دیگر”، “صبحانه‌ای برای دو نفر”، “اعترافات ذهن خطرناک من”، و “ازدواج صورتی” از دیگر فیلم‌های سینمایی هستند که او در آن‌ها ایفای نقش کرده است.
صدف طاهریان ۲۷ ساله نیز بازی در فیلم‌های سینمایی “عصر یخبندان”، “هیچ‌کجا، هیچ‌کس”، و “پس‌کوچه‌های شمرون” را در کارنامه‌ی خود دارد. او در مصاحبه‌ای با مسیح علی‌نژاد که قرار است شام‌گاه پنج‌شنبه (۷ آبان-۲۹ اکتبر) از شبکه‌ی تلویزیونی “صدای امریکا” پخش شود، به بیان دلایل اقدام خود پرداخته است.
پیش‌تر در واکنش به “کشف حجاب” صدف طاهریان، رسانه‌های نزدیک به حکومت ایران هم‌چون “باشگاه خبرنگاران” و “جام‌نیوز” نوشته بودند که او راه گلشیفته فراهانی و مینا لاکانی، دو بازیگر شناخته‌شده سینمای ایران را طی کرده که در سال‌های گذشته با خروج از کشور، حجاب خود را برداشتند.