torsdag 29 oktober 2015

پلیس بریتانیا لپ‌تاپ خبرنگار بی‌بی‌سی را توقیف کرده است

پلیس بریتانیا لپ‌تاپ خبرنگار بی‌بی‌سی را توقیف کرده است

  • 8 ساعت پیش
Image captionایان کانتز، دبیر برنامه نیوزنایت بی بی سی، از ضبط لپ تاپ یکی از خبرنگاران این برنامه اظهار نگرانی کرده است
ایان کاتز، دبیر برنامه "نیوز نایت" بی‌بی‌سی، از ضبط لپ‌تاپ یکی از روزنامه‌نگاران بی‌بی‌سی به استناد قانون مبارزه با تروریسم، اظهار نگرانی کرده است.
بی‌بی‌سی تایید کرده است پس از آنکه مقامات پلیس با حکم قضایی خواهان دسترسی به این لپ‌تاپ شدند، اسکندر کرمانی، خبرنگار بی‌بی‌سی در برنامه نیوزنایت، آن را به پلیس تحویل داده است.
مقامات پلیس هنگامی وارد عمل شدند که آقای کرمانی با فردی در سوریه که آشکارا از افراطیون گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) شناخته می‌شود، ارتباط برقرار کرده بود.
سخنگوی بی‌بی‌‌سی گفته است که این مرد منبع محرمانه نبوده است.
دبیر برنامه نیوز نایت بی‌بی‌سی گفته است که استفاده پلیس از قانون ضد تروریسم برای دسترسی به اطلاعات مبادله شده بین روزنامه‌نگاران و منابع آنها ممکن است به هنگام گزارش کردن درباره داعش، مشکلاتی ایجاد کند.
آقای کاتز افزوده: "اگرچه ما مانع تحقیقات پلیس نمی‌شویم، اما نگران این هستیم که استفاده از قانون ضد تروریسم برای دسترسی به ارتباطات بین خبرنگاران و منابع آنها، در پوشش اخبار این موضوع بسیار حساس که نفع عمومی در آن دخیل است، برای خبرنگاران مشکل ایجاد می‌کند."
سخنگوی بی‌بی‌سی گفته است که "پلیس بر اساس قانون ضد تروریسم از بی‌بی‌‌سی خواسته است تا مجموعه ارتباطات بین یک خبرنگار نیوز نایت و فردی در سوریه را که خود را آشکارا عضو داعش معرفی می‌کند، تحویل دهد."
این سخنگو افزوده است: "این مرد در گزارش‌های نیوز نایت شرکت داشته و منبع اطلاعات محرمانه نیست."
بر اساس قانون ضد تروریسم که در سال ۲۰۰۰ به اجرا درآمد، پلیس قدرت قانونی دارد تا در خلال هرگونه تحقیقاتی درباره اجرا، آمادگی و تحریکات منجر به اعمال تروریستی، به اطلاعات مورد نیازش دسترسی پیدا کند.
آقای کرمانی که قبلا برای شبکه‌های "بی‌بی‌سی لندن"، "اخبار شبکه ۴ " و "شبکه اسلام" کار می‌کرده، سال گذشته به برنامه نیوز نایت پیوست.
در طول کار در برنامه‌های خبری، آقای کرمانی با تعدادی از افرادی که ادعا کرده اند که با داعش در ارتباطند، گفتگو کرده است از جمله جیک بیلاردی، جوان ۱۸ ساله استرالیایی که تصویرش به همراه نیروهای داعش در دسامبر سال گذشته میلادی در اینترنت منتشر شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar