انتشار-خرس-از-دام-ایران-4
تقاطع‬: این تصاویر که توسط وب‌سایت “دیده‌بان محیط زیست و حیات وحش ایران” منتشر شده، عملیات رها کردن دو خرس گرفتارشده در یک تله در روستای بابونه شهرستان هشت‌رود در استان آذربایجان شرقی را نشان می‌دهد.
به نوشته‌ی این وب‌سایت، روز پنجشنبه گذشته (۲۴ مهر-۱۶ اکتبر) اهالی روستای بابونه خبر گرفتار شدن یک خرس قهوه‌ای ماده و توله‌اش را در تله‌های سیمی حاشیه‌ی باغات، به اداره‌ی محیط زیست شهرستان هشترود اطلاع دادند و به دنبال آن، ماموران این اداره به محل، اعزام و متوجه شدند که خرس قهوه‌ای ماده از ناحیه دست و توله‌خرس از ناحیه گردن درون تله‌ها گرفتار شده‌اند.
آن‌گونه که محمدرضا مسعود، رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفته، «بلافاصله تیمی از کار‌شناسان و دکتر جواد قهاری دام‌پزشک این اداره به همراه دارو و تجهیزات بیهوشی عازم روستای مذکور شدند».
به گفته‌ی آقای مسعود، دکتر قهاری پس از حضور در محل حادثه، داروی بی‌هوشی را با دارت به بدن خرس مادر و توله‌اش تزریق کرد و پس از عمیق شدن بیهوشی خرس‌ها، عملیات بیرون آوردن آن‌ها از تله با موفقیت به انجام رسید.
این گزارش اضافه می‌کند که هر دو خرس پیش از به هوش آمدن، توسط دام‌پزشک معاینه شدند و از سلامت‌ کامل‌شان اطمینان به دست آمد. آن‌ها پس از به هوش آمدن، محل را به سوی کوه ترک کردند.