onsdag 21 oktober 2015

معاون وزارت خارجه ایران: تعداد مستشاران خود را در سوریه افزایش دادیم

معاون وزارت خارجه ایران: تعداد مستشاران خود را در سوریه افزایش دادیم

  • 2 ساعت پیش
تصویر کپی رایتپرس تی
Image captionحسین امیرعبدللهیان عالی رتبه ترین مقام ایرانی است که طی سال های اخیر به طور رسمی به لندن سفر می کند
حسین امیرعبداللهیان، معاون امور عربی وزارت خارجه ایران گفته است "در حالی که مبارزه ارتش سوریه با تروریست‌ها ادامه دارد، ما بر شمار مستشاران خود در سوریه افزوده‌ایم."
معاون وزارت امور خارجه ایران که به دعوت مقام‌های بریتانیایی در لندن به سر می‌برد این موضوع را در جلسه ای در "شورای اروپایی روابط خارجی" عنوان کرده است.
آقای امیرعبداللهیان گفته "ممکن است عده‌ای منتقد کمک مستشاری ایران به سوریه در جنگ با تروریست‌ها باشند و آن را سازنده ندانند اما بهتر است آن‌ها ابتدا به نقش دولت‌هایی بپردازند که از گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کنند."
او گفته "اکنون آشکار شده است که اگر پای گروه‌های تروریستی به سوریه باز نمی‌شد، این بحران پیش نمی‌آمد و اکنون نیز پس از پنج سال خونبار، هیچ جایگزینی برای دولت سوریه وجود ندارد."
آقای امیرعبدللهیان عالی‌رتبه ترین مقام ایرانی است که طی سال های اخیر به طور رسمی به لندن سفر می‌کند. این دیدار به فاصله حدود یک ماه پس از بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و بریتانیا در پایتخت‌های یکدیگر انجام می‌شود.
معاون وزارت امور خارجه ایران گفته "کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم عراق، از جمله به سنی‌ها در آزاد ساختن تکریت، زادگاه صدام، به‌گونه‌ای بود که حتی صدای دولت عربستان سعودی را هم درآورد و عربستان سعودی از این که ما به دولت عراق، کمک مستشاری دادیم و در آزادی تکریت کمک کردیم، ناراضی شد."
معاون وزیر خارجه ایران گفته "ما همچون گذشته برای مبارزه با تروریسم در عراق، به شیعه، سنی و کرد کمک خواهیم کرد و اگر دولت عربستان سعودی نیز زمانی تصمیم بگیرد با تروریسم مبارزه کند، ما استقبال می‌کنیم."
_________________________________
  • برخی از رسانه ها، هفته گذشته درباره افزایش حضور نظامی ایران در سوریه گزارش داده بودند. از جمله خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفته بود که ایران هزاران نفر را برای شرکت در عملیات زمینی مشترک برای پس گرفتن شهر حلب به سوریه فرستاده است. روزنامه لبنانی الاخبار هم که به حزب‌الله لبنان نزدیک است، گزارش داده بود که ایران واحدهای نیروی زمینی برای انجام عملیاتی بزرگ به سوریه فرستاده است. روزنامه واشنگتن پست هم در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا نوشت که افرادی از نیروی قدس سپاه ایران در نزدیکی شهر حلب تجمع کرده‌اند و پیش بینی کرد عملیات علیه شورشیان "قریب الوقوع" خواهد بود اما همان زمان حسین امیرعبداللهیان، گفته بود "تنها مستشاران نظامی ایرانی متخصص در امور مبارزه با تروریسم به درخواست دولت سوریه در این کشور برای ارائه مشورت حضور دارند."
_________________________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar