همسران روحانی، جهانگیری، ظریف و جنتی در افتتاح بازارچه خیریه در افتتاحیه یک بازارچه خیریه در «برج میلاد» تهران در بهمن ماه سال گذشته
همسران روحانی، جهانگیری، ظریف و جنتی در مراسم افتتاح یک بازارچه خیریه در برج “میلاد” تهران در بهمن ماه سال گذشته
تقاطع: در حالی که روح‌الله حسینیان، از مخالفان دولت حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی تهدید به انتشار فیلم یک مهمانی زنانه به میزبانی همسر آقای روحانی کرده، حمید رسایی، دیگر عضو تندروی مجلس از “ناراحتی” رییس جمهوری اسلامی از حواشی این مهمانی و “تذکراتی” از سوی وی در این خصوص خبر داده است.
آقای رسایی، روز پنج‌شنبه (۴ اردیبهشت- ۲۴ اپریل) در گفتگو با “شبکه اطلاع رسانی دانا” با بیان این‌که حسینیان «قطعاً نمی‌تواند از یک مجلس زنانه فیلمی داشته باشد»، گفت که گمان نمی‌کند که او چنین حرفی را زده باشد.
وی در همین روز در گفتگو با خبرگزاری “فارس”، از تماسش با یکی از نزدیکان رییس‌ جمهوری اسلامی خبر داد و به نقل از او گفت که «شخص حجت‌الاسلام روحانی نیز از حواشی پیش‌آمده در جشن، ناراحت شده و تذکراتی در این مورد داده است».
این در حالی است که یک روز پیش‌تر، روح‌الله حسینیان در گفتگو با خبرگزاری “آریا” مدعی شده بود که به زودی فیلمی از جشن زنانه به میزبانی همسر آقای روحانی را منتشر خواهد کرد.
دادستان سابق دادگاه ویژه روحانیت تهران با بیان این‌که این جشن «یک جلسه عمومی» بوده و «دوستان خودشان عکس گرفته‌اند»، افزود: «شمایی که می‌گویید کسانی که در این جشن رقصیده‌اند کودک بودند، خوب فیلم‌شان را پخش کنید.»
وی با دفاع از اقدام احتمالی‌اش مبنی بر انتشار این فیلم گفت: «وظیفه روحانیت همین است که در مقابل بدعت‌ها بایستد و اجازه ندهد در این نظامی که هزاران هزار فرد پاک برای آن شهید شده‌اند دوباره علیاحضرت‌ها به کشور بازگردند.»
آقای حسینیان روز دوشنبه نیز در نطق میان‌دستور خود در مجلس شورای اسلامی گفته بود: «همسر رییس جمهور اگر می‌خواهد جشن بگیرد در خانه خود که الحمدلله هم بزرگ است و هم جادار، جشن بگیرد؛ در مسجد یا حسینیه جشن بگیرد نه در کاخ‌های متعلق به ملت.»
به دنبال این نطق جنجالی و گزارش‌های مشابه در رسانه‌های منتقد دولت، “روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری” روز سه‌شنبه (۲ اردیبهشت) با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد که مراسم برگزارشده به مناسبت “روز زن” در ایران، “با رعایت تمام جنبه‌های شرع مقدس” و “شئونی که مجالسی از این دست دارد”، برگزار شد و طی آن تعدادی از دختران خردسال به شادمانی پرداختند و «نمونه‌هایی از پوشش و حجاب زنان اقوام ایرانی در ادوار و مناطق مختلف به نمایش درآمد».
اسحاق جهانگیری، “معاون اول” حسن روحانی نیز در واکنشی در “فیس‌بوک” خود، از قول همسرش که در این مراسم شرکت کرده بود، نوشت که در این جشن هیچ “اختلاطی” در کار نبوده و «شام هم نه تنها اشرافی نبود بلکه بسیار مختصر و در حد یک پذیرایی ساده بوده است».
به نوشته‌ی آقای جهانگیری، در این مراسم شماری از بانوان با لباس‌های محلی ایرانی حضور داشتند و «آخر سر هم به چهار پنج نفر از بانوان خَیِر که خدمات شایسته‌ای در زمینه‌های مختلف» داشتند، سکه‌ای اهدا شد.
گفتنی است خبر برگزاری این جشن نخستین بار توسط خبرگزاری “فارس” منتشر شد.
این خبرگزاری متعلق به سپاه پاسداران، روز یکشنبه (۳۱ فروردین) با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت که “بی‌حجاب شدن میهمانان” در این مراسم، آن را بیشتر شبیه به “یک دور همی زنانه” کرده بود و میهمانانی از بخش‌های مختلفی غیر از دولت از جمله شماری از فعالان امور زنان، بازیگر، کارگردان و نویسنده زن در آن حضور داشتند.
این گزارش از «رقص لزگی ۶ دختر»، «کنسرت موسیقی زنان» و «برگزاری شوی لباس زنان» به عنوان «بخشی از ویژه برنامه‌های این ضیافت» نام برده بود.