تقاطع: یک هنرمند معترض روس در اعتراض به سیاست‌های کرملین در سرکوب حقوق سیاسی مردم این کشور در “میدان سرخ” شهر مسکو کاملا برهنه شد و بیضه‌هایش را به سنگفرش خیابان میخ کرد.
تصاویر دردآوری که از این حرکت اعتراضی منتشر شده، پیوتر پاولنسکی٬ هنرمند اجراهای نمایشی را نشان می‌دهد که کاملا برهنه در بیرون موزه لنین  مسکو بر روی زمین نشسته است. در ادامه‌ی این تصاویر، پلیس به او نزدیک شده و بدنش را با یک پتو می‌پوشاند.
خبرگزاری دولتی ریانوستی، در گزارشی از این رویداد نوشته که پاولنسکی بعد از آن‌که در یک کلینیک پزشکی مورد درمان قرار گرفت، به  ایستگاه پلیس منتقل شد.
این هنرمند ۲۹ ساله‌ی مقیم سن پطرزبورگ، که روز دوشنبه و بدون حکم قضایی آزاد شد، در بیانیه‌ای که در وب‌سایت “گرانی” منتشر کرده، هدف خود از اقدامش در روز یکشنبه (۱۰ نوامبر-۱۹ آبان) را جلب توجه جامعه‌ی روسیه به “حکومت پلیسی” این کشور اعلام کرده است. او به همین‌ منظور اعتراضش را هم‌زمان با روز پلیس در روسیه انجام داد.
اما این برای اولین بار نبود که پاولنسکی از روشی این‌چنینی برای اعتراض خود استفاده می‌کند.
او یک بار پیش از این در اعتراض به زندانی شدن دو عضو گروه موسیقی پانک “پوسی رایت” لبانش را دوخته بود. وی هم‌چنین آخرین بار در ماه می امسال، در بیرون یک ساختمان دولتی در سن پطرزبورگ، با بدنی برهنه در داخل سیم خاردار خوابیده بود که به همین علت از سوی پلیس بازداشت شد.
شبکه تلویزیونی دولتی «راشا تودِی» در گزارش خود از اقدام اعتراضی تازه‌ی پاولنسکی نوشته که مقام‌های قضایی مسکو می‌توانند با بازگرداندن پرونده او به دادگاه، وی را به حداکثر ۱۵ روز حبس محکوم کنند.